Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

MTB bakhjul for felgbrems, m/shimano 9-delt

MTB bakhjul for felgbrems, m/shimano 9-delt #1420794 11/06/2012 08:44
thamg Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg er på utkikk etter et bakhjul til et retrobygg/restesykkel til sønnen i huset.
26" mtb for felgbrems, boss tilpasset shimano 9-delt kassett.
Helst "sølv" farge, men alt av interesse.

Dette skal være en lavbudsjett (helst gratis) sykkel, bygd opp om en 1995 Marin Palisades Trail (som er donert av en annen vennlig forumist), og deler fra restekassa - men mangler bakhjul.
[Alternativt kjøper jeg hjul på Biltema - men håper på at noen kanskje har noe bedre(/lettere) liggende som ikke lenger er i bruk].

Er også interessert i brukte (men ikke oppbrukte) dekk til hjulene - lettrullende og lette dekk, men ikke helt slicks.
Skal hovedsakelig brukes på asfalt og grusveier. Tror ramma takler opp til 2,1" bredde (interessert i alt fra 1,8 - 2,1)

Er også på utkikk etter 4-bolts krankdrev, BCD 104mm, 38, 39 eller 40tenner (tilpasset 9-delt kjede).
Dette skal brukes i et 1x9 drivverk.

Re: MTB bakhjul for felgbrems, m/shimano 9-delt [Re: thamg] #1420889 11/06/2012 10:06
torsteinvh Offline
Ivrig
Ivrig
Har et gammelt XTR/Mavic hjul liggende. Bremsebanen på felgen er noe slitt, men holder en stund til. Blir kastet etterhvert, så vil du ha det er det ditt ICON_SMILE

Send PM hvis du er interessert.

With light parts come great responsibility
Dekk og krankdrev [Re: thamg] #1421133 11/06/2012 13:43
thamg Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Jeg er på utkikk etter et bakhjul til et retrobygg/restesykkel til sønnen i huset.
26" mtb for felgbrems, boss tilpasset shimano 9-delt kassett.
Helst "sølv" farge, men alt av interesse.

Dette skal være en lavbudsjett (helst gratis) sykkel, bygd opp om en 1995 Marin Palisades Trail (som er donert av en annen vennlig forumist), og deler fra restekassa - men mangler bakhjul.
[Alternativt kjøper jeg hjul på Biltema - men håper på at noen kanskje har noe bedre(/lettere) liggende som ikke lenger er i bruk].

Bakhjul er ordnet - har revidert tråden og er nå på utkikk etter følgende:

Er også interessert i brukte (men ikke oppbrukte) dekk til hjulene - lettrullende og lette dekk, men ikke helt slicks.
Skal hovedsakelig brukes på asfalt og grusveier. Tror ramma takler opp til 2,1" bredde (interessert i alt fra 1,8 - 2,1)

Er også på utkikk etter 4-bolts krankdrev, BCD 104mm, 38, 39 eller 40tenner (tilpasset 9-delt kjede).
Dette skal brukes i et 1x9 drivverk.

Moderator  support