hmmm. Sitert fra MTBR: "p.s. Running Ellsworth wheels on a Turner would be like putting a swastika on a Spitfire. ". Er nok ute og sykler her om det blir kjøp av dette hjulsettet...
For å være litt alvorlig; Jeg har Ellsworth hjul på en Ellsworth sykkel og hjulene i seg selv er lette, stive og ser bra ut. De er godt bygget og lagrene holder fortsatt stand. Tikkelyden til baknavet er passe høy og deilig.
Jeg har også en Turner som jeg kunne ha prøvd de på, men jeg frykter konsekvensene.
Redigert av gikke; 10/06/201206:14.
Ski baby! Erik S. Hynne
Re: Ellsworth hjulsett på en Turner...?
[Re: gikke]
#142080911/06/201208:55
For å være litt alvorlig; Jeg har Ellsworth hjul på en Ellsworth sykkel og hjulene i seg selv er lette, stive og ser bra ut. De er godt bygget og lagrene holder fortsatt stand. Tikkelyden til baknavet er passe høy og deilig.
Jeg har også en Turner som jeg kunne ha prøvd de på, men jeg frykter konsekvensene.
Planen var å bygge et sett med utgangspunkt i Hope og Flow, men pga tidsmangel og at disse koster 1500,- er det overhengende fare for at det blir et kjøp. Skulle DT få snusen i dette, får neste sykkel heller bli en Ibis.
Til den prisen er de vel brukte? (jeg har også en ellsworth og hadde definitivt kjøpt det hjulsettet om jeg fant det til den prisen.. uansett hvilken sykkel jeg skulle sette det på. Men jeg ville jo aldri hatt en turner..hehe.-D)
Middels klok bør en mann være, ikke altfor klok fagreste livet lever den som vet måtelig mye
Faktum er at de skal være nye. Dette er AM-utgaven som veier snaut 1700 gram. Derfor virker det som et ok kjøp. Høy pris er jo et av de største ankepunktene i testen (Veil. $1000). Hope-navene jeg bruker i dag, har neppe flere inngrepspunkter enn disse, så det tror jeg at jeg skal klare å leve med.