Får ikke justert giret slik at det fungerer bra over hele kassetten. Kjører f.eks. på tredje største tannhjul ute i terrenget og det smeller i systemet fordi wire er for slakk og kjedet prøver å hoppe ned på fjerde største tannhjul. Så strammer jeg wire og kjedet holder seg på rett tannhjul, men da er wire for stram til å slippe kjedet ned på minste tannhjul. Noen forslag? Har lurt på om det kan være noe som er skjevt, men ser ikke noe.
Noen ganger går det lett det der,andre ganger blir det lissom ikke helt riktig.
Jeg gidder ikke dvele med sånt lengre,jeg monterer alt på nytt,og smører opp. Er det snakk om wire og strømpe som har gått noen mil så bare bytter jeg.
Video for montering og justering ligger under disse unødvendige ordene:
Er det en annen type gir så bare søk på Rear Derailleur Adjustment
Har bygd sykkelen selv; ny ramme og girøre, så og si ny kassett og gir. Gore ride-on wires så alt glir lett.
Kan det tenkes at det er en skjevhet i ramma der hvor girøret er festet?
Har lurt på å levere inn hos verksted, men er redd jeg blir belært av en eplekjekk ekstrahjelp hvordan jeg skal justere gir, noe jeg venligvis fint klarer selv.
Har bygd sykkelen selv; ny ramme og girøre, så og si ny kassett og gir. Gore ride-on wires så alt glir lett.
Kan det tenkes at det er en skjevhet i ramma der hvor girøret er festet?
Har lurt på å levere inn hos verksted, men er redd jeg blir belært av en eplekjekk ekstrahjelp hvordan jeg skal justere gir, noe jeg venligvis fint klarer selv.
Nytt girøre er ingen garanti for at det er rett, dessverre.
Re: Problem med justering av bakgir: Shim. 9-delt
[Re: voldemort]
#141870908/06/201208:01