Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vei valg rund Ton's Sandvika?

Vei valg rund Ton's Sandvika? #1418092 07/06/2012 12:30
Anders A Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Hei. Jeg sykkler innimellom til Oslo fra Røyken og i går, etter å ha vært innom en trapp og over en halvstengt bru, fant jeg ut at dette vil jeg til bunds i.

Jeg kommer fra Holmen/Nesbru. Når jeg kommer til rundkjøringen som ligger utenfor nyeste delen av storsenteret så har jeg tidligere tatt til høyre og kjørt rundt hele senteret, over elven og langs med elven ned til parkeringen også kjørt langs E18 eller gamle drammensvei videre. Dette er jo ofte endel veikryssninger og endel folk.

I går prøvde jeg bare å følge rett fram på veien til jeg kom til rundkjøringen som ligger utenfor en tunnel som har på kjøring og avkjøring fra E18. Der dro jeg rett fram og inn i en trapp. Dette er jo strake veien og jeg valgte sammen veien tilbake, men da var trappa låst og jeg måtte klatre. Tror ikke jeg ville trives i denne runkjøring hvis trafikken er høy eller. Bilene kommer litt for fort her. Er det noe vei rundt denne delen av storsenteret jeg ikke har sett? Den delen med XXL, Aktiv fritid osv.

På forrhånd takk.

Anders

Redigert av Anders A; 07/06/2012 12:32.

If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.
Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418113 07/06/2012 12:49
magic Offline
Besatt
Besatt
En mulighet er å komme seg over på fortauet på andre siden fra nye Storsenteret. Derfra går gangvegen / fortauet over tunnelen du nesten sykla i, og en passasje ned mellom Kulturhuset og kinoen. Derfra over elva og forbi Shell, og pendlerveien østover.

Flott tegnet med blå strek i bildet under ICON_SMILE

Hilsen Lars

"It's like deja-vu, all over again"
Re: Vei valg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418155 07/06/2012 13:20
Christian Offline
Uflaks
Uflaks
Her er to varianter.

Tråkling gjennom bebyggelsen:

Gjennom tunnelen og en del omvei:

Christian
[ Blodsmak | @blodsmak_no | Strava ]
Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418160 07/06/2012 13:22
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg følger alltid ruta til magic,
Avhengig av tid på døgnet må du ta det litt pent gjennom kvartalet, grunnet fotgjengere o.l., men det går greit det.
Det er byggearbeider på brua over elva, men til nå har det fungert greit å komme over, (men noe trangt å dele fortauet med fotgjengere), kan hende blir brua stengt en dag eller to, men skulle det skje kan du alltids svinge ned til elvebredden og sykle enten opp til brua ved Kinoveien, eller ned til brua ved Sandviksveien.

Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418164 07/06/2012 13:24
J
Jon Anders Offline
Entusiast
Entusiast
J
Et alternativ er å ta inn til parkeringen bak Thon Hotellet under E18 og komme seg ned på Kjørboveien (se nederst i midten på karet til magic) ved Politistasjonen, da må du på utsiden av det sorte runde parkeringshuset. Derfra er det videre bort på Sandviksveien.

Denne veien er nok en smule lengre enn alternativet til magic men mindre mennesker og biler.

Re: Vei valg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418188 07/06/2012 14:22
Dan Offline
More than words
More than words
Og fra Sandvika er det selvfølgelig denne ruten som gjelder hvis ikke du sykler racer:

[edit] Og selvfølgelig sykler du racer, siden du skriver på racerforumet...

Redigert av Dan; 07/06/2012 14:30. Rediger grunn: Litt uoppmerksom...
Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: magic] #1418193 07/06/2012 14:34
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Magic har den autorative varianten som jeg har brukt i årevis.

Merk at når du kommer til Shell (stengt for opp-pussing?)/Kiwi, så sykler ihvertfall jeg gang/sykkelvei (OBS! med noe biltrafikk) oppover et stykke til det er en bom. 20 meter etter bommen er det bru til høyre over veien og så ned på fortau. Følg fortauet til du kommer til den skive røde og hvite brua over E18 (Blommenholm?) på høyre side.

Ta til venstre gjennom sperring og gjennom båthavna før du så kan sykle i retning Høvik og krysse over E18 der (nok en bom ved rundkjøringa i nærheten av Veritas?).

Når du krysser E18 ved Høvik så er det til høyre i rundkjøring og forbi St1 (Jet) (også bom). Til venstre i første rundkjøring og følg dette til Lysaker. Selv svinger jeg av ved Kiwi-butikken og kjører under E18 ved Tandberg-bygget, men det er fordi jeg jobber på Fornebu.

Jeg sykler så å si daglig Spikkestad-Fornebu, så du får evt se om det går an å koordinere tidspunkt om du trenger guide :-)

Rolf
PS! Jeg sykler racer

Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418194 07/06/2012 14:38
Moonlit Offline
Ringrev
Ringrev
Jeg tar alltid den trappa, uansett om den er låst eller ikke. HAr tross alt CX-ramme ICON_LAUGH

Orbea landevei, Focus CX, On-One sti - Rittrank
Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Rolf] #1418199 07/06/2012 14:44
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Rolf
Når du krysser E18 ved Høvik så er det til høyre i rundkjøring og forbi St1 (Jet) (også bom). Til venstre i første rundkjøring og følg dette til Lysaker.

Jeg slår gjerne et slag for å svinge til høyre isteden for å fortsette opp over E18. Jeg synes Fagerstrandveien og Michelets vei er koseligere. Eller så tar man Gamle Drammensvei hele veien til Stabekk. Den er også mindre trafikert enn den i midten. Mindre trafikert både av biler og av gærne syklister som skal slå ny rekord til jobben. ICON_SMILE

Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Jon Anders] #1418302 07/06/2012 18:06
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: Jon Anders
Et alternativ er å ta inn til parkeringen bak Thon Hotellet under E18 og komme seg ned på Kjørboveien (se nederst i midten på karet til magic) ved Politistasjonen, da må du på utsiden av det sorte runde parkeringshuset. Derfra er det videre bort på Sandviksveien.

Denne veien er nok en smule lengre enn alternativet til magic men mindre mennesker og biler.

+1
Mye raskere og mindre problematisk

Re: Veivalg rund Ton's Sandvika? [Re: Anders A] #1418551 08/06/2012 00:22
Anders A Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Her kom det mye bra forslag! Den veien som Magic beskriver er den veien jeg var nesten 100% sikker på at måtte være et sted, men som jeg ikke hadde funnet ennå. Ellers syns jeg forslaget til Rolf er strålende, selv om jeg ikke ser det helt tydelig for meg.

Når det gjelder resten av ruten så er jeg godt kjent da jeg jobbet i dette ommrådet i hjemmebaserte tjenester som ferie vikar i noen år tidligere. I går, når jeg skulle hjem syklet jeg gamle Drammensvei helt fra Høvik og endte med å komme ut Antonwalles vei for variasjon og for å få noen bakker. Jeg syns ofte at de lange flate strekkningene fra Høvik til Henni Onstad er verre å sykle fra Oslo en motsatt.

Ellers bruker jeg å sykle oversiden av E18 når jeg har dårlig tid og Strands-iden og videre ut på oksenøya osv, når jeg er på tur.

Redigert av Anders A; 08/06/2012 00:23.

If you ain't got no car, and you don't want to hike. Just pack up your troubles and hop on a bike.

Moderator  support, Valentino