Jess, er veldig usikker på hva som er best å gjøre i situasjonen jeg befinner meg i, så retter meg til det allvitende forumets ekspertise

Kjøpte for nesten 2 år siden en leilighet i et nyseksjonert bygg med 2 enheter (horisontaldelt). Vi fikk 2 måneders gratis boligforsikring gjennom kjøpet, og dette ble videreført i ettertid. Problemet med naboen i enheten over viste etterhvert da han var notorisk vanskelig å få kontakt med i forhold til sameiet som måtte settes regler for, i tillegg til at han var personen boligforsikringen stod på siden sameiet ikke var registret som foretak. Da han etterhvert sluttet å betale forsikringen (av ren latskap antar jeg), tok jeg tak i roret og ordnet forsikring for bygget selv, slik at det står på mitt navn, men gjelder for hele bygget.
Nå skal jeg selge leiligheten, og megler foreslår at sameiet setter opp en avtale om å betale en sum (brøkfordelt i forhold til andel) i måneden som dekker forsikring og evt vedlikehold. Høres ut som en god ide tenker jeg, selv om skepsis rettes til nabo om knirkefri opprettholdelse av en slik avtale.
Uansett, mitt spørsmål som jeg også stilte til Huseiernes Landsforbund (som jeg er medlem av), er om jeg bør registrere sameiet som et foretak og så opprette en driftskonto der dette skal betales inn? På denne måten blir det kanskje lettere for neste kjøper å komme inn i leiligheten uten å måtte ringe til forsikringsselskap etc.
Huseiernes Landsforbund hadde ingen spesifikke råd utenom at det kanskje virket som litt overivrig å registrere et foretak for et sameie med bare to medlemmer. Og at en avtale kan settes opp for betaling av forsikring/vedlikehold uansett.
Noen råd/tanker om hva jeg kan/bør gjøre?