Heisann! Kona prata litt om meg og min miyata914 på jobben her om dagen, og sannelig så hadde en kollega "en rosa gammel miyata" han ikke brukte lenger. "min om jeg vil ha den" sa'n. Jeg sa vel "åh! jaja!" før setningen var ferdig og kastet meg i bilen.
Etter en rask tur til Drammen, sto denne på terrassen:
En godt brukt Miyata Trailrunner fra ca1989. Full av støv og gammel morro..
Obligatorisk "sykkel på kjøkken" bilde: Shiny details:
Så å si orginal stand, eneste som er nytt er kjede, sete og litt styretape surra rundt styre.. Den trenger nye dekk så er på utkikk etter noen fine nye gumwall dekk.
Jeg digget Miyata som 13-14 -åring,skulle gjerne ha hatt en sånn en i samlinga. Faktisk så så jeg en Miyata som så meget pen ut i en søppelcontainer engang ,men da jeg sjekka sykkelen nøyere så var seterøret knekt rett over kranken.
Var faktisk sur i en hel uke etterpå,men meget pen sykkel du har skrudd ned , opp og klargjort for bortover.
Hadde en en sånn rosa TrailRunner selv i tenåra. Husker jeg hadde grønne gummihetter på bremsehendlene. Fælt å si det, men den havna på dynga for lenge, lenge siden, bittert.
Stadig vekk litt forundret over hvor godt jeg liker måten denne gamle Team Miyataramma fungerer på. Stødig og livlig, antagelig godt hjulpet av gode moderne hjul.
Kan jeg få slenge meg på denne tråden med min Nine16 (kjøpt på loppis for 5-6 år siden for NOK110,- ja og den var ubrukt ;-)
Gaffelen er supplert i ettertid i pur Paris-Roubaix ånd
Den var jo ganske så flott da, litt synd med det klumpete setet. I tillegg bør nok styres vris litt frem og ned for at den skal bli helt perfekt. Et Concorde-sete hadde vært riktig på denne.
Heisann Øyvind, veldig enig og jo rett skal sies, det biltemaoppsettet der er fire-fem år gammelt fra da bildet ble tatt. Den har nå et TurboLite sete og mer tidsriktig setepine. Styret er også justert. Vurderer å sette på original gaffelen. Den RockShox gaffelen vibrerer vanvittig mye under hard oppbremsing - noe skikkelig jalla MAO.
;-)
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Jeg lurer på om jeg ikke har en 91' karbon Elevation 10.000 ramme liggende i garasjen hos fattern. Svært godt brukt av min bror. 16" størrelse. Det var en nydelig sak!
Jeg lurer på om jeg ikke har en 91' karbon Elevation 10.000 ramme liggende i garasjen hos fattern. Svært godt brukt av min bror. 16" størrelse. Det var en nydelig sak!
Har den gått opp i limingen? - husker de rammene hadde en lei tendens til å gli fra hverandre.
Mamma det er ikke en sykkel - det er en Yeti! (min datter på seks år)
Et par bilder av miyataen etter at den har fått nye wire, sete, styretape, styrelager, panaracers +++ Har også rubbet ned lakken, renset og polert og justert.