|
|
Noen som har en MC i bra stand som skal selges? :)
|
Noen som har en MC i bra stand som skal selges? :)
25/05/2012 14:32
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg kribler etter å få kjøpt meg noe med to hjul og motor nok til å "henge med" i trafikken.... Så hvis du har noe eller vet om noen som selger noe bra, let me know!!  Dette skal være en brukssykkel til jobbpendling og småturer på solskinnsdager. Ingen store planer for langturer i grunn.. Nøkkelord er vel komfy og lettkjørt, må kunne manøvreres greit gjennom bortimot stillestående kø, så chopper o.l. er uaktuelt.. Men bør være litt morsom på landeveien og!  Bør være driftsikkert og noenlunde originalt, er det fikla for mye med tilsier erfaringene at det blir mye fikkel ! Alt er av interesse egentlig, men slipper jeg å krysse hele vårt langstrakte land så er jeg lykkelig over det.. Og budsjett er selvfølgelig noe...uten at jeg har satt meg noe definitivt mål opp eller ned....
|
|
|
Re: Noen som har en MC i bra stand som skal selges? :)
[Re: Raymond]
25/05/2012 19:53
|
Kanondal
Ringrev
|
Ringrev
Har ingen som skal selges, men kan snakke av egen erfaring. Har selv en Yamaha TDM850. Ganske høy så den gir god oversikt i trafikk. Høyt dreiemoment som gjør den lettkjørt og morsom å kjøre. Billig å forsikre (2,2K). Koster 30-50K.
(Har en målsetning om å sykle mer enn jeg kjører sykkel og det går ganske greit).
En av SYKKELGUTTA på Sæter.
|
|
|
[Re: Kanondal]
25/05/2012 20:28
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ikke en modell jeg har vurdert/sett på, men får ta en titt da.. Jeg har ikke noe spes mål om å gjøre det ene eller andre mer enn det første osv... Men sykling blir det masse av uansett, så ingen bekymring der!  Men alt med to hjul er å foretrekke fremfor fire! 
|
|
|
25/05/2012 20:40
|
Totte
Unionstøysekopp
|
Unionstøysekopp
Som et generelt tips til å holde de faste utgiftene nede, prøv å få tak i en OK sykkel som er 20 år eller eldre. Jeg skaffet meg selv en 19 år gammel ZZR-1100, som i sin tid var en ganske så heftig sak (og for så vidt er det fremdeles, selv om verden har gått videre), og det første året betalte jeg et sted mellom 4000 og 6000 for en ren ansvarsforsikring. Når sykkelen rundet 20 år kom den inn under Bilsport & MC sin Classica-forsikring, og vips så var det under 1400kr inkludert minikasko. Sammen med fraværet av EU-kontroll så gjør dette MC-en til et relativt rimelig leketøy å ha stående.
- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg. (Byggmester Harald Langemyhr)
|
|
|
25/05/2012 20:45
|
Gjermundfjeld88
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Verdi for pengene, og kvalitet, og kjørbarhet uten å bli hysterisk dyrt iforhold til forsikring, så er Honda CBF 600 er utrolig bra valg. Varer og varer, billige service (lett å skru), bra priser og mange til salgs sist jeg sjekket. Hilsen MC-mekaniker med fagbrev (primert Honda-mekaniker).
|
|
|
25/05/2012 20:47
|
Gjermundfjeld88
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Og ang dette med alder, så har utviklingen vært stor siste 10 år, på motor, kjørbarhet (dempere bla.a), og teknologi (kjøp innsprøytning, enklere å ha med å gjøre enn forgasser)
|
|
|
[Re: Gjermundfjeld88]
25/05/2012 20:52
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Som et generelt tips til å holde de faste utgiftene nede, prøv å få tak i en OK sykkel som er 20 år eller eldre. Jeg skaffet meg selv en 19 år gammel ZZR-1100, som i sin tid var en ganske så heftig sak (og for så vidt er det fremdeles, selv om verden har gått videre), og det første året betalte jeg et sted mellom 4000 og 6000 for en ren ansvarsforsikring. Når sykkelen rundet 20 år kom den inn under Bilsport & MC sin Classica-forsikring, og vips så var det under 1400kr inkludert minikasko. Sammen med fraværet av EU-kontroll så gjør dette MC-en til et relativt rimelig leketøy å ha stående. Jeg har vurdert dette....meeen, så begynner tankene å gå litt, og så lurer jeg litt på hvor lett det egentlig er å eie en så gammel sak... Er det faktisk greit å få tak i deler osv, uten å måtte bruke de sene timer på ebay o.l.? Tar vanlige verksteder jobber på slikt? Jeg er helt blank når det kommer til alder, deletilgang osv til mc....men erfaringene mine fra bil tilsier at det ikke alltid er greit å ha "gammelt og billig" og at det ikke alltid blir så billig som man har tenkt.. Verdi for pengene, og kvalitet, og kjørbarhet uten å bli hysterisk dyrt iforhold til forsikring, så er Honda CBF 600 er utrolig bra valg. Varer og varer, billige service (lett å skru), bra priser og mange til salgs sist jeg sjekket. Hilsen MC-mekaniker med fagbrev (primert Honda-mekaniker). Jepp, CBF 600 har jeg sett på, men det virker jo som om store deler av Norges mc-kjøpere gjør det, så de blir lagt ut for salg, og forsvinner omtrent like fort, i hvert fall de som er ok priset og ser ut til å være i stand... Men type sykkel ala dette er det jeg har sett på. Har hatt to stk tidligere, en 1996 tror jeg det var, og en 2007... Den siste ble solgt da jeg pendlet langt og fikk veeeldig vondt i ryggen av å kjøre den såpass langt, så den ble byttet til en Ducati ST2... som igjen ble solgt en stund senere, og siden har jeg ikke hatt sykkel...........men nå MÅ jeg ha sykkel igjen! hehehe.. Når det kommer til å skru selv, så er jeg blank når det kommer til motor, så det kommer nok ikke til å bli mye av det akkurat..... Jeg skrur sykkel, men minst mulig motor! 
|
|
|
25/05/2012 21:16
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har en vakker, klassisk Moto Guzzi California EV , kun 30.000 km. Fet lyd, gjør seg like godt på Karl Johan som på langtur.
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
[Re: HeavyDude]
25/05/2012 21:24
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Inte dum den der. Men den er kanskje ikke den aller smidigste i rushtrafikken? Vi har ikke mye kollektivfelt i Tønsberg..
|
|
|
25/05/2012 21:35
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Jeg har kjørt denne en del i Oslo, uten noen som helst problemer. Den har mye trøkk i seg, moro å cruise fra HD-gutta  . Og fet lyd !
You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day
|
|
|
25/05/2012 21:53
|
Totte
Unionstøysekopp
|
Unionstøysekopp
Jeg har vurdert dette....meeen, så begynner tankene å gå litt, og så lurer jeg litt på hvor lett det egentlig er å eie en så gammel sak... Er det faktisk greit å få tak i deler osv, uten å måtte bruke de sene timer på ebay o.l.? Tar vanlige verksteder jobber på slikt? Jeg håper i det lengste at jeg slipper å finne ut altfor mye om dette, og i løpet av de ganske nøyaktig tre årene jeg har vært MC-eier så har jeg bare stiftet bekjentskap med verksted i forbindelse med en illrød oljelampe. Det viste seg å være defekt oljetrykksensor, og kom på 1100kr inklusive arbeid på merkeverksted. Det var også beroligende å høre verkstedmannen si at 70000km var som ingenting å regne på disse maskinene. Jeg har en tese om at det lønner seg å kjøpe så stor sykkel at den i praksis aldri vil bli belastet opp mot maks, og så langt har jeg bare blitt styrket i troen, men det er klart at denslags tro kan skifte raskere enn du kan si toppakning, rådebank og girkasse.
- Dette er en situasjon som jeg er ansvarlig for, og det beklager jeg. (Byggmester Harald Langemyhr)
|
|
|
[Re: Totte]
25/05/2012 22:31
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Ja, du har jo noen tanker der som jeg vel har hørt før..  egentlig så jeg meg ut en særdeles pen 74 modell tidligere i våres, men mellom meg og den var flere snødekte fjell, og et tidsskjema som uansett ville gjort det bortimot umulig å få hentet den....så den ble solgt.. Men jeg får kanskje ta en ny runde og se over de litt "eldre" syklene.. 20 år er jo grensa for billig forsikring, der det forskjell på årsavgift og? Første som poppet opp på skjermen var denne….. men selv om de drar på åra, så er jeg litt redd at det er litt for lett å kjøre bittelitt for fort med sånne...
|
|
|
25/05/2012 23:22
|
Totte
Unionstøysekopp
|
Unionstøysekopp
Årsavgiften går vel ikke ned før sykkelen er veteran, altså 30 år. Egne veteranforsikringer er latterlig billige, men gjelder vanligvis ikke når sykkelen er hovedkjøretøy eller i daglig bruk. Personlig ser jeg dermed ikke noe poeng i å gå forbi 20 år, med mindre du er ute etter å oppfylle en konkret gammel drøm.
|
|
|
[Re: Totte]
25/05/2012 23:28
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Nå er vel forsikring en større post enn årsavgift uansett.... Og snaue 1400 er jo billig.. Jeg får kikke litt rundt og se hva som dukker opp..  Men gammelt betyr jo ofte litt mer fikkel, og fikkel er jeg ikke spes glad i..
|
|
|
26/05/2012 04:26
|
Red Devils
Besatt
|
Besatt
|
|
|
26/05/2012 07:45
|
Desmo
Avhengig
|
Avhengig
Lekker sak den Ducatien. Men som tidligere eier av mange Ducati så oppfyller den neppe trådstarters krav til billig vedlikehold. Gå får noe sånn å du får grei sykkel til pendling og mye moro: http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=35102660
|
|
|
[Re: Desmo]
26/05/2012 08:49
|
gare
More than words
|
More than words
Den KTM`en oppfyller jo de aller, aller fleste krav man kan stille til en pendler-mc, skal ikke ha store plassen mellom bilene før du skviser deg gjennom, og en ganske robust motor med bare en sylinder holder nede verkstedutgifter. Den er neppe noe å satse på om du skal ha med konemor på lengre tur, og den imper vel neppe smårips på samme måte som andre MC`er gjør om du er i den enden av skalaen  Er du ute etter noe som er velegnet til lengre turer og er mer komfortabelt og du ofrer littegrann av den smale og lette KTM`en, så skal du se på BMW K100, gjerne en RS-utgave. Koster ikke allverden, svært holdbare, veldig komfortable, en kåpe som beskytter mot mye og velegnet til langtur for to også.
Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
|
|
|
[Re: gare]
26/05/2012 10:30
|
Sarptommy
Ivrig
|
Ivrig
Har en Kawa Zx6R fra 2002 stående i garasjen. Jeg kjøpte denne ny i 2003 og har bare gått 15000 km. Har kjørt sykkel i snart 15 år men synes det ikke er noe gøy med motor lengre pga all trafikken og at jeg har fått 2 fine barn. Sykelen er i bra stand men har klart å miste den i bakken så det er en liten kåpeskade på den ene siden. Har kasko med har ikke fått rotet meg til å reparere skaden. Sykkelen har hatt noen langturer samt små kjøring og noen turer på Rudskogen. Banekjøring er gøy men det er ikke gøy å kjøre i trafikken. Sti og utforsykling er best:) Tankveske og veske på passasjersetet samt et brett som kan monteres følger med. Og SlipOn potte for gromlyd. Fulleffekt 111 hk og sperrer på 15000 rpm  Sykkelen er gul. Pris må jeg tenke på.
|
|
|
[Re: Sarptommy]
26/05/2012 10:43
|
HeavyDude
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Skjønner ikke ... hvorfor symaskinmotor når du kan kjøre Guzzi ?
|
|
|
[Re: HeavyDude]
26/05/2012 11:19
|
Sarptommy
Ivrig
|
Ivrig
Guzzi? Sykkelen som drar til den ene siden ved gasspådrag? Nei takk  Og heldigvis skal jeg ikke kjøre sykkel lengre. Bare tråkke på sykkel
|
|
|
[Re: Desmo]
26/05/2012 12:02
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Den KTM`en oppfyller jo de aller, aller fleste krav man kan stille til en pendler-mc, skal ikke ha store plassen mellom bilene før du skviser deg gjennom, og en ganske robust motor med bare en sylinder holder nede verkstedutgifter. Den er neppe noe å satse på om du skal ha med konemor på lengre tur, og den imper vel neppe smårips på samme måte som andre MC`er gjør om du er i den enden av skalaen  Er du ute etter noe som er velegnet til lengre turer og er mer komfortabelt og du ofrer littegrann av den smale og lette KTM`en, så skal du se på BMW K100, gjerne en RS-utgave. Koster ikke allverden, svært holdbare, veldig komfortable, en kåpe som beskytter mot mye og velegnet til langtur for to også. Det er vel ikke planer om så mye langturer i det hele tatt, utenom kanskje å ta sykkelen i stedet for bilen når jeg er på/holder kurs rundt på østlandet og litt sånt.. Men ser for meg at det kan være litt kronglete å få med seg konemor på tur på den der uansett egentlig.... hehehe... Ducatien var fin, men jeg og har hatt Ducati tidligere, og det var alltid et eller annet som måtte justeres, byttes, skrus, tunes, blablabla.....så frem til jeg et måtte finne på å bruke så mye penger at jeg kan kjøpe en av de siste årgangene, som i følge Løvaas motor har laaangt lavere servicekostnader, så skal det mye til at det blir Ducati på meg. 
Redigert av Raymond; 26/05/2012 12:07.
|
|
|
26/05/2012 12:05
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Har en Kawa Zx6R fra 2002 stående i garasjen. Jeg kjøpte denne ny i 2003 og har bare gått 15000 km. Har kjørt sykkel i snart 15 år men synes det ikke er noe gøy med motor lengre pga all trafikken og at jeg har fått 2 fine barn. Sykelen er i bra stand men har klart å miste den i bakken så det er en liten kåpeskade på den ene siden. Har kasko med har ikke fått rotet meg til å reparere skaden. Sykkelen har hatt noen langturer samt små kjøring og noen turer på Rudskogen. Banekjøring er gøy men det er ikke gøy å kjøre i trafikken. Sti og utforsykling er best:) Tankveske og veske på passasjersetet samt et brett som kan monteres følger med. Og SlipOn potte for gromlyd. Fulleffekt 111 hk og sperrer på 15000 rpm  Sykkelen er gul. Pris må jeg tenke på. For å være noenlunde sikker på å beholde førerkortet hadde jeg tenkt å styre unna R sykler generelt....  Men du kan jo tenke litt på dette med pris og evt sende meg en PM. Har kjørt en sånn et par ganger og det funker bra det. En eier og lav km stand er jo absolutte pluss! 
|
|
|
26/05/2012 12:17
|
kolli
Ringrev
|
Ringrev
Har en Triumph Sprint 99' modell til salgs. 3 sylindret rekkemotor med både kraftig bunndrag og herlig motorlyd. Med sidevesker eller toppboks blir det en praktisk kjøre til jobben sykkel, du kan kjøre Europa rund på ferie og uten vesker er det en herlig kosesykkel på svingete veier. Ha nylig blitt familiefar så ser at tiden ikke lenger strekker til for både familie, hus, sykling og MC, selges med tungt hjerte. Synes dette er mye sykkel for 55 lapper.
|
|
|
26/05/2012 12:17
|
Gjermundfjeld88
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Guzzi? Sykkelen som drar til den ene siden ved gasspådrag? Dette kan definitivt belkreftes, hehehe.. og Guzzi er litt spesielt, har jobbet med det også, og det vil jeg ikke anbefale til trådstarte på bakgrunn av det han skriver. Men finnes mange merker som har sin sjarm, men det er litt for spesielt interresserte.
|
|
|
26/05/2012 17:06
|
progres
Besatt
|
Besatt
må nesten fortelle om et godt kjøp da. Kjøpte nemlig en honda shadow VT750C her om dagen. 86 modell, ca 50k km. Import fra Canada. Den ga jeg hele 5k for. Byttet bremseklosser bak, oljet opp en rusten chokewire, skal bytte clutch da det sies at den sluret - uten at jeg har merket noe til det. Ny clutch blir det uansett. Nye dekk må på plass. Dessuten autosol og gnikking på noe krom - og vips ferdig sykkel som går som klokka. Mao - ferdig registrert og forsikret sykkel til under 10k som skal brukes til jobbpendling og småturer. Meeeen - jeg er rusten på kjøringa og skal ta noen oppfriskingstimer hos sjåførlærer. Vi får se hva det blir til - foreløpig synes jeg det er skummelt, veldig skummelt, og det er ikke usannsynlig at jeg selger den over sommeren - hvis jeg overlever den da 
|
|
|
[Re: progres]
26/05/2012 17:22
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Det må vel kalles et godt kjøp ja!  Importerte du selv? Kjøringa kommer tilbake fort, men er du skeptisk kan en oppfriskning være en god greie!
|
|
|
26/05/2012 17:49
|
T_totto
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Har en 2005 Yamaha 660 xt R som jeg tenker på selge. Gått ca 30000 km. Lettkjørt og bruker lite drivstoff. Nye dekk i fjord. Gått kanskje 50 km... PM meg hvis interessant
|
|
|
26/05/2012 18:10
|
progres
Besatt
|
Besatt
nei, importert av dama jeg kjøpte hos i ca 2000. oppfrisking må nok til - definitivt. foreløpig er jeg mest komfortbel på fulldemperen i terrenget 
|
|
|
[Re: progres]
29/05/2012 07:54
|
mr.lillebrekke
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Har ikke noe jeg skal selge, men anbefaler Suzuki SV650! Driftsikker, billig å forsikre og veldig morsom! Hadde en slik i to sesonger, men har nå gått over til Triumph Street triple 675. Den er helt konge, men kanskje noe over planlagt budsjett? f.eks noe sånt: http://www.finn.no/finn/mc/used/object?finnkode=35032390Christian
|
|
|
[Re: mr.lillebrekke]
29/05/2012 08:01
|
Raymond
OP
Søk hjelp!
|
OP
Søk hjelp!
Jeg har fått et par anbefalinger om SV650.. MEN, skal jeg være helt ærlig, så ser det ut som de mangler et eller annet!?! Mulig det bare er meg, men noe er litt rart.. hehe..
|
|
|
|
|