Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Landevei Algarve

Landevei Algarve #1407258 25/05/2012 11:57
Bilbao Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
I juli skal jeg tilbringe 10 dager på Algarvekysten nærmere bestemt Albufeira. Tipper jeg blir rimelig lei av å ligge på stranden etter noen timer så har planer om å leie sykkel og få kommet meg rundt i området.

Er det noen som har vært her nede og har noen gode tips om ikke alt for traffikerte ruter langs landeveien? Bikemap har en del alternative ruter, men dersom noen har førstehånds kunnskap så tar jeg gjerne imot tips ifra dere ICON_SMILE

Re: Landevei Algarve [Re: Bilbao] #1407307 25/05/2012 12:58
Snorre 1967 Offline
Entusiast
Entusiast
Har ikke konkret kjennskap til dugelige veier i Albufeira-området, men har leilighet i Tavira (nærmere Spania) og har feriert her nede de siste 20 årene.

Generelt kan det sises at det er et utmerket veinett øst og nord for A22 (motorveien fra Spania til Lisboa) med varierte stigninger mv. Veiene kan imidlertid være delvis smale og portugiserne kan beskyldes for å grisekjøre fra tid til annen, slik at man må sørge for å være oppmerksom på veien og ikke bare landskap og utsikt !

Lykke til og ha en god ferie.

Faller det i smak å sykle i Algarve kan det opplyses at jeg har leiligheter til leie for et godt utgangspunkt både for familieferie og sykkerlteningsopphold.

Det er bare å ta kontakt !

Gjelder for øvrig alle andre som også synes at dette kunne høres interessant ut !

Redigert av Snorre 1967; 25/05/2012 12:59. Rediger grunn: Skrivefeil + tillegg

Moderator  support, Valentino