Kjøpte denne av en hyggelig kar her inne:
Etterpå bar det rett hjem for å begynne å vaske og gnikke og forsøke å få oversikt over hva jeg har tatt på meg.. :-)
Igrunn ser dette ikke så ille ut, gripshifteren til bakgiret er knust. Ikke noe håp for den. Så jeg søker en ny slik en.
Litt merkelig var det å oppdage at bremseklossene foran stikker inn under gaffelen og tar bort i der, før de åpner nok til å trekke av framhjulet? Må kanskje finne noen slike "banan-klosser" som bygger mer framover, og lite bakover i forhold til cantileverbremsen? Kan hvertfall ikke ha det sånn som dette..
Noe annet som slår meg er hvor dårlig finish det er på lakken! Massevis av små klumper i lakken, ser ikke bra ut på nært hold, men det blir neppe noe hellakkering med det første, så det får jeg leve med.
-Var dette vanlig på Fat-sykler?
Ellers har jeg konkludert med at det ikke blir SPD-pedaler på denne. Jeg går for noen store DH / BMX pedaler, så om noen har noe å selge / donere, så si fra? Kan gjerne bytte mot de Ritchie-pedalene som sitter der nå.
Trenger også et trinsehjul til XTR-skifteren bak, det ene var sprekt. Anything concidered her, altså..
Da er jeg hvertfall i gang, så får vi se hvor lenge entusiasmen lever! Gøy! :-)