Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Nytt innlegg syklist vs. bilist

Nytt innlegg syklist vs. bilist #1404048 21/05/2012 19:08
Stuf Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Her er et nytt innlegg i debatten fra Tønsbergs Blad, det som er mest interessant er kommentarene, som kan skremme en bort i fra veiene. Det er ufattelig hvor lite forståelse man har for hverandre.

http://tb.no/sport/mange-bilister-tar-ikke-hensyn-1.7300343

Jeg kjører mellom 30000-40000 km i året, sykler mellom 4000-6000km, og burde da ha sett mye rart.. Jeg ser endel syklister i bygater som burde forholdt seg til en måte å forflytte seg på, enten som bil eller som gående, ikke det som passer der og da. Sykling på rødt lys, mot enveiskjøring ol kan være provoserende. Jeg har derimot aldri blitt hindret mer enn 10-20 sekunder av syklister langs veien, heller ikke sett grupper med mer enn 2 i bredden, noe som er daglig for "sykkelhaterne".

Hva skal vi gjøre for å forstå og repektere hverandre bedre?

Re: Nytt innlegg syklist vs. bilist [Re: Stuf] #1404122 21/05/2012 20:02
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kanskje et "sykkelførerkort" ikke hadde vært så dumt.... Da måtte vi jo alle "lært å sykle etter lovverket"......og om vi da fortsatt sykler i veien......så er det jo helt i henhold til det alle må forholde seg til i de fleste situasjoner, nettopp lovverket...?

Eller lagt tilrette for at man faktisk lovlig kan sykle på sykkelstiene og føle seg trygg der... Jeg vet mange steder hvor jeg velger veien rett og slett pga egen trygghet. Ikke fordi jeg "slipper å ta hensyn" som noen kommenterer i tb.no kommentarene, men fordi jeg da faktisk har bedre oversikt, og vet hvilke regler som gjelder.....på gang- og sykkelvei er ikke det alltid så lett å vite, og i perioder er det mer risikosport å tråkke rolig på sykkelstien enn å kaste seg ut en skikkelig rufsete nedkjøring i skogen!

Moderator  support