For noen uker siden satte jeg nye dekk på sykkelen - Continental 4000s - 25 mm. I forrige uke kom det en bulk på dekket. Fikk nytt dekk, og det viste seg at det første hadde blitt strukket/sprekt på innsiden. I dag sprakk det nye dekket rett etter at jeg hadde pumpet opp. Det siste dekket fikk også bulk i dag. Så nå har 3 dekk røket. Noen som har erfaring med dette? Eller gjør jeg noe feil? Har ikke hatt mer bar enn max. Mulig jeg har vært uheldig med akkurat denne serien. Har brukt det tidligere med 23 mm uten problemer, dog på en annen sykkel.
Ikke at det er det du spør om, men 8 bar er ikke akkurat nødvendig i 25mm dekk. Er ikke hele poenget å senke trykket og øke komforten litt ift. smalere dekk? ...og på norsk asfalt; sannsynligvis senke rullemotstanden litt med det samme.
Slenger du ut et bilde, så blir det litt lettere for oss å se hva som er skjedd. Skjer dette umiddelbart etter montering, eller skjer det etter et par dagers bruk?
at det er ujevnheter i felgen slik at slangen "flytter" på seg, eller at slangen har kveilet seg og ikke ligger rett i dekket er de to jeg oftest har vært borti ved tilsvarende problem. legg ut bilde så får du svar
Det ene dekket sprakk rett etter det var pumpet opp. De to andre fikk bulk etter en 3-4 turer. Har lagt ved et par bilder av hvert dekk (Legg også merke til hvordan jeg har forsøkt å blomstre opp bildene til glede for brukerne her)
Redigert av turbo; 20/05/201215:07. Rediger grunn: Dobbelt bilde
Mønsteret er jo fordi en ser innsiden av dekket. Men det ser ut som dekket har gitt etter for trykket. Pumpet du helt til makstrykk? Det er vel i alle tilfeller litt overkill med mindre du skal sykle på parkett.. Men dersom du ikke har oversteget makstrykk skal ikke dekket bli ødelagt allikevel, så da kan det jo tyde på produksjonsfeil.
Var opp mot max på første dekk. 8,0 bar på de andre. Da det første røyk mente butikken det var produksjonsfeil. Det kunne forekomme med noen dekk. Men jeg ville tro at det ikke skulle skje med 3 dekk. Kan det være feil med en hel produksjonsserie?
Vanskelig å si, men dekk skal jo ikke svikte ved mindre enn makstrykk. Men uansett vil jeg anbefale å ikke kjøre på mer enn ca 100 psi (avhengig av hvor mye du veier).
Fikk også et nytt slikt dekk med noen få mm sprekk på siden og "bulker". Fikk nytt på direkten hos Bikedeal. Mulig Conti sliter men litt dårlig produksjon på disse.
Veier rundt 0,1 tonn og kjører på 120 psi på bakhjulet ofte -- null problem med en dekk uten skader.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
sikker på at dekkene ikke har ligget i butikken fra forrige sesong eller før det igjen? gummien blir jo gammel, veldig fort også. det ser ut som at den gummien der kanskje har levd sitt.
Samme problemet her. Satte på GP 4000 dekk på sykkelen på lørdag. Ene dekket gikk i stykker under oppumping. på ca 6 bar, det andre røyk etter 11 km på sykkel. Levert tilbake til sørensen sykler i dag. de skulle sende dekkene inn til continental. ikke fått nye dekk enda de de var tomme. DE forbehold seg rettet til å sjekke nærmere mens jeg ventet på nye dekk. Dette var continental GP 4000 25mm dekk. Dekkene er kjøpt onsdag 9 mai på Sørensen sykler i oslo. Rimelig frustrert , og er tilbake på mine noe slitte vittoria 23 mm igjen, mens jeg venter på nye dekk
Samme problemet her. Satte på GP 4000 dekk på sykkelen på lørdag. Ene dekket gikk i stykker under oppumping. på ca 6 bar, det andre røyk etter 11 km på sykkel. Levert tilbake til sørensen sykler i dag. de skulle sende dekkene inn til continental. ikke fått nye dekk enda de de var tomme. DE forbehold seg rettet til å sjekke nærmere mens jeg ventet på nye dekk. Dette var continental GP 4000 25mm dekk. Dekkene er kjøpt onsdag 9 mai på Sørensen sykler i oslo. Rimelig frustrert , og er tilbake på mine noe slitte vittoria 23 mm igjen, mens jeg venter på nye dekk
Dette bekymrer meg litt. jeg har også kjøpt 25 mm GP4000S dekk hos Bikedeal/Sørensen sykler for kort tid siden. Kanskje de har fått en batch med produksjonsfeil.
Jeg kjøpte også dekkene hos Sørensen. Leverte de ødelagte dekkene tilbake i dag. De hadde fått inn flere ødelagte dekk de siste dagene så det må jo være en feil med produksjonsbatchen. Fikk tilgodelapp til neste forsendelse. Det er vel grunn til å advare folk som har kjøpt GP 4000S - 25 mm på Sørensen i det siste! Selvfølgelig litt skeptisk til å hive på nye 25 mm nå, men jeg har brukt dekkene i 23 mm før uten problemer. Så jeg prøver med nye når de kommer.
På med noen gamle dekk igjen først. Ser også ut som jeg må øke slangebudsjettet. Naboene skvetter rundt her etterhvert som slangene eksploderer.
Jeg har brukt 25 mm GP4000S dekk fra en annen butikk siden sommeren i fjor. Null problem med de, så det er nok ingen grunn til å være skeptisk på generelt grunnlag
Som representant for Sørensen sykler / bikedeal.no (som kjøper fra samme leverandør), så vil jeg bare opplyse om at vi har fått inn 4-6 dekk til nå av totalt 250 solgte dekk fra forrige batch med 25 mm dekk. Disse har hatt en svakhet/rift i sideveggen som gjør at de buler. For de som måtte ønske det, så er det bare å komme å bytte ubrukte eller ødelagte dekk når vi mottar nye nå neste uke.
På generelt grunnlag så skal ingen frykte at GP 4000 25mm dekk som kjøpes fra Sørensen Sykler/bikedeal.no er noe dårligere enn ved å kjøpe de et annet sted.
Veldig bra kompensasjon og service dere tilbyr der syntes jeg.
Samtidig er det hvis man kan si det på den måten "bra" at fler har hatt samme problem, slik at man vet at man bare har vært litt uheldig med det ene dekket. Mine bulet og sprakk på fredag.
Hva må man ha med av dokumentasjon, regner med at kvitering holder der det står når dekket er kjøpt?
Man har ikke krav på¨å fremvise kvittering heller om jeg ikke tar helt feil. Holder med kontoutskrift. Mener jeg leste det på forbrukerrådet sine sider eller noe...