Da var det gjordt! Angra med en gang... på at jeg ikke gjorde det for lenge siden!! Jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene innenfor eller utenfor sykkelmiljø. Om noen mener en må være på et visst nivå eller hva som helst. Det er rett og slett bare digg., og føles veldig riktig! Når sola steiker er det godt å ha kasta ullbuksa.
Da var det gjordt! Angra med en gang... på at jeg ikke gjorde det for lenge siden!! Jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene innenfor eller utenfor sykkelmiljø. Om noen mener en må være på et visst nivå eller hva som helst. Det er rett og slett bare digg., og føles veldig riktig! Når sola steiker er det godt å ha kasta ullbuksa.
En av fordelene jeg ser med å barbere leggene er at det faktisk går ann å smøre inn solkrem...
Syklet turritt idag. Gud bedre så mye ulekkert. Camelbak, altfor store trøyer, Birkenklistremerker på hjelmen, møkkete sykler og hårete bein. Gjerne på samme person. Blir nervøs av mindre.
Jeg er jo tidenes ferskeste syklist, og er livredd for å bli tatt bilde av på sykkeltur og finne meg på wikipedia som illustrasjon for innlegget "peak fred" men akkurat hårfjerning er jeg god på. eller det kommer ganske lett for min del.
Hemmeligheten er mye og ofte cellegift. Legen syns jeg var artig når jeg ble spurt om hvordan jeg taklet håravfall og beskrev det som "ett fortrinn"
Savner øyenbryn dog. Men pannebånd er jo fett det og, lzm
Poenget er at jeg har strengt tatt ingen gode argumenter for å gjøre det .
Har du ikke litt lyst en gang?
Hehe jo. Veldig.
Da var det gjort. Føles rart, men også deilig. Å dra på ei bukse etter første shave tror jeg kan sammenlignes hvordan ei katt har det når man fester en teipbit på pelsen:
Grattis med ny-shavede legger :-). Det er helt fantastisk feeling. Skift sengetøy på senga også, og kjenn på følelsen av nybarberte legger på nyopprett seng.
Huff, lovet meg selv at jeg aldri skulle bli en så rabiat syklist at jeg barberte leggene, men hårete, bleike legger vs vårsol gjør at jeg sterkt vurderer det.
Et tips (hvis det ikke allerede er nevnt) er å bruke Venus barberhøvel. Nesten umulig å kutte seg, og den napper ikke ut hårene slik at det blir prikkete merker :-)
Et annet tips som aldri kan nevnes mange nok ganger: Dra høvelen begge veier sånn at hårene dras utav høvelen. På den måten klarer jeg barbere begge bein (i dag med treukersstubb) uten å skylle høvelen en eneste gang.
Et tips (hvis det ikke allerede er nevnt) er å bruke Venus barberhøvel. Nesten umulig å kutte seg, og den napper ikke ut hårene slik at det blir prikkete merker :-)
Jeg bruker også Venus, en av de rimeligere variantene. Veldig stabil der den glir over huden, ahhh...
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
I anledning mitt opphold på spa-hotellet her i Albir så har jeg bestilt massasje etter endt treningsdag. Utrolig deilig å få massasje på glatte legger, null lugging og pur velvære.
Det snakkes mye om barbering, men hvorfor bruker dere (ja, jeg har ikke manna meg helt opp enda, møter motstand hos "sjefen") ikke voks eller epilator?
Gir ikke det et bedre og mer langvarig resultat?
Increased fitness through constantly varied, functional movements performed at high intensity.
Conundrum som de sier på engelsk: brune bein før barbering, men hvor brune? Hvordan skal jeg få dem brune nok uten å sykle med apelegger i kort noen uker?!?! Dette er IKKE lett.
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Jeg har ellers fått klarsignal fra kona. Hun har kollega som syklet aktivt for noen år siden: " Det er et must med hårløse bein". Siden han er en vettug kar mente hun at dette er innafor...
Espen - sporadisk seriøs, konstant slækk og fortsatt felgbremser på landeveien...
Kjetil har svaret Espen. Glatt og elegant er viktigere enn farge. Brunfargen kommer dog hurtigere uten hår på beina, så bleke bein er ikke et tema så mange turene. Skrid til verket min gode mann, og opplev forskjellen