Fordelene er at det ser bra ut og at det er i overensstemmelse med tradisjonen. Spørsmålet er altså hvor god du må være til å sykle for å se bra ut og følge tradisjonen.
Ulempen kan være at man finner seg selv igjen i resultatlistene for K40-49 i stedet for M40-49. På den annen side, en 3. plass skal man ikke kimse av
Rolf
Ha ha ha.. Dristet med inn her på "the dark side" delen av forumet, noe jeg ikke angrer på;-) For en start på dagen! Bra sagt Rolf!
Det han har bak setet er nok pariserdekket og gasspatron som er pakket inn i en "aerodynamisk" pose. På samme måte som tempohjelm reduserer turbulens, gjør nok denne formen det samme.
Mener at det ikke er lov å motta teknisk hjelp i triathlon, slik at det å ikke ha med ekstradekk kan fort bli =DNF.
Er det ikke litt moro at mye av teknologien i temposykling er arvet fra triathlon miljøet?
Det han har bak setet er en drikketank. Hverken mer eller mindre. Slange går langs overrøret til styre. Strikk klemmer på tanken så vannet spruter ved behov.
Mjaaaaa, bra forslag, har sett det du tenker på, men er ikke helt overbevist:-) Fant noen fler bilder. For meg ser det ut som en oppvaskklut han har snurpet sammen rundt pariserdekk. Triathleter, er dere her? PS Er det noen fler som har sett hvilke kranktannhjul Wiggins kjører med eller?
Mjaaaaa, bra forslag, har sett det du tenker på, men er ikke helt overbevist:-) Fant noen fler bilder. For meg ser det ut som en oppvaskklut han har snurpet sammen rundt pariserdekk. Triathleter, er dere her? PS Er det noen fler som har sett hvilke kranktannhjul Wiggins kjører med eller?
Han har nok pariserdekk der også, men hvis det er kun det du skal oppbevare så kan det i grunn bare festes vanlig bak setet. Jeg tipper gjerne at han bruker det til å oppbevare energibar/gels etc.
Jeg har ikke sett noen andre som har brukt det og han bruker det ikke selv lenger.
Barberte bena i går. Dro ut for å teste de nye leggene opp kongsveien. Og ja, effekten ble som jeg hadde forventet. Forbedret tiden min med 28sekunder.
Er nå blitt tørr bak øra ihvertfall, og er vel nesten derfor jeg skrev det. Kjenner forumet såpass at jeg vet hvordan en slik kommentar lett kan sende hele tråden inn i en omfattende diskusjon angående ovale klinger, watt, 4x4 og ventilhetter. (må vel være lov å prøve ihvertfall)
Forøvrig har mine bein fått hår i normal mengde igjen nå, og må egentlig si jeg savner de glattbarberte bena litt faktisk. (bare litt though)
Er det bare jeg som syns det er bedre å sykle med barberte legger når det er kaldt (ikke for kaldt) og/eller vått kontra hårete legger? Syns at jeg ikke kjenner vind og "turbulens" så godt uten hår, og at jeg heller ikke blir like våt.. Vannet renner liksom bort og blir ikke hengende fast i alt håret.
Var første sesong med glatte legger i år, og det er ikke siste. Nettopp pga ovvennevnte, som jeg faktisk mener er gode argumenter for. At det ser bra ut er jo smak og behag
Sykkelfjas - Sjekk ut gruppa på facebook for mer fjas
Jeg barberer leggene...og sommeren kommer nok aldri håra "på" igjen så lenge jeg sykler, av grunner nevnt mange ganger her på forumet.
Men nå er det høsten, og det begynner å bli kaldt. Ja, det er jaggu ikke lenge til vinteren. På et tidspunkt mener jeg det er på tide å få isolasjonen tilbake - en vinter uten hår på beina er like uholdbart som en sommer med hår. I alle fall så lenge man ikke flytter sørover om vinteren, eller aksepterer flere lag med stilongs. Men det er jo heller ikke noe for menn med hår på brystet - så alt til sitt bruk
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Øh...må nok presisere: jeg barberer ikke bare leggene, jeg barberer beina - og litt til - i sykkelsesongen Barberte legger opp til knærne, ser jo uansett bare dumt ut
Og ja...jeg har sett de som fortsatt har "bokser'n" på når de er avkledd og står i dusjen. DET synes jeg i alle fall er rart deres bedre halvdel har akseptert...
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Er det bare jeg som syns det er bedre å sykle med barberte legger når det er kaldt (ikke for kaldt) og/eller vått kontra hårete legger? Syns at jeg ikke kjenner vind og "turbulens" så godt uten hår, og at jeg heller ikke blir like våt.. Vannet renner liksom bort og blir ikke hengende fast i alt håret.
Du er ikke alene. Det oppleves mye varmere og lunere uten hår på beina.
Hva gjør dere med fargen om vinteren da? Jeg føler jeg er i grenseland når det gjelder barbering pga middels definerte bein, men når de er brune tør jeg å la pelsen falle :-)
Når de er vinterbleke foretrekker jeg at de er skjult av pels...