Vært i Hurghada flere ganger. De fleste som blir syke blir det på middels ok turistfellerestauranter. Har aldri blitt syk i Egypt. Men jeg spiser sjelden annet enn frokost på hotellet. De fleste sitter jo på hotellet hele ferien igjennom, men inne i byen er det mye spennende å finne. Styr unna New Marina når du skal spise. Her kommer ett stalltips. Rett ved siden av den store Mc Donalds i hovedgataen av Sakala, om du står og ser rett på, er det i bygget til høyre en restaurant som heter Chef Ramadan!!! Anbefales, lokalt sted, ikke engelsk på menyen, men de hjelper deg etter beste evne. Koster null niks å nada å spise der, men fantastisk er maten! Little Buddah som er nevnt her har utsøkt sushi, men det koster kjapt 1000 - 1500 for to pluss noen utsøkte drinker (feks mohito). Spis heller i byen, mye å velge i. Det er mye å se og oppleve også. Anbefaler om du er litt ungdomelig å ta en lørdag på Hedkandi eller Minestry of Sound. Jeg har spist på gaterestauranter i Kairo, Luxor, Alexandria, drukket vann fra Nilen og mer. Aldri blitt syk i Egypt. Men flere jeg kjenner som har spist på restauranter jeg nevnte innledningsvis og typ Mc Donalds har blitt syke. Sykle der nede burde går greit. De har en ny hovedvei mot El Gounda, den indre veien er det så og si bare esler og kameler på. Dog en del sand etter dager med mye vind. Har sett sykkelutleie, men det er triste sykler. Folk som mener Hurghada er en stusselig by burde vel komme seg litt ut, ikke gjøre som Tyskerne og Russerne, bare henge på resorten eller handlegatene utenfor. Er du ikke kultursky har både nye og gamle byen massevis å by på. Sakala er drit moro om du tør å bevege deg litt ut fra hovedgata. Liker du dykking er det flere revturer med fantastisk liv. Delfiner, havskilpadder, alt av fisk og hai om du ønsker det. Selgerne var mer innpåslitne før, nå har de moderert seg litt. Men som en nevner her, kontant nei er det beste. Stopper du opp er du solgt for litt mas

Ja det er mye Tyskere der, de har feriert i Egypt i alle år. De fleste tiltaler deg på Tysk før de prøver Engelsk, litt trist. Ny-rike russere kryr det av. Men mye flotte damer de drar med seg da

. Se det positive i det. De som syns det er trist, er etter min mening triste mennsker. De forventer seg kultur servert på fat, men realiteten er at uansett hvor i verden man reiser, må man ut å OPPDAGE kulturen. Men sånn er det nå. Vi drar vel ikke på ferie til en av de største kulturnasjonene i verden for å sitte ved bassenget på resorten