I følge tidsskjemaet til Tour of Norway regner de med å være på Jevnaker 13.40-13.54 og på Klekken 13.55-14.11. Så det bør ikke bli noe problem med proffene. Turrittpulja til NR bør vel ha kommet seg forbi Jevnaker på 4,5 timer.
Men, strekningen er ca. 69-80 km fra start for Normarka Rundt og 83-94 km fra start for Tour of Norway. NR starter kl. 8 og turpuljene starter kl. 9 så det kan nok absolutt hende at de tregeste fra NR møter de raskeste fra ToN turritt/VC.
Høres nesten ut som en matteoppgave for ungdomsskolen dette...
"Petter sykler Nordmarka rundt. Han har 69km til Klekken og 80km til Jevnaker. Han holder en gjennomsnittsfart frem til Klekken på 25km/t. Fra Klekken til Jevnaker har Petter nedoverbakke hele veien, og her holder han 50km/t.
Thomas sykler fra Gjøvik til Hønefoss. Har har 83km til Jevnaker og 94km til Klekken. Fra Jevnaker til Klekken er det oppoverbakke hele veien, og her sykler han halvparten så raskt som han gjort på resten av turen.
Begge syklistene starter samtidig. Hvor fort må Thomas sykle for å møte Petter mellom Jevnaker og Klekken?"
Jeg stod løypevakt i Jevnaker i krysset nederst i brattbakken, og det ble overraskende lite kluss. VC-folka fra Glava Tour og de siste rytterne i NR krysset hverandre, men det var bare 2 tilfeller der NR-syklister ble hindret fordi de kom bak biler som måtte stoppes for å gi fri vei til Glava Tour-rytterne som skulle til venstre.
Tre løypevakter i ett kryss, 2 fra Glava og meg fra Rye. Party party
Jeg rakk av naturlige grunner ikke å ta bilder av NR :/