Guttungen (5) skal ha rullebrett. Gugel sier han skal ha 6,75X26,5 tommers brett. De butikkene jeg vet om (session,whitewater) har ikke dette (iflg nettsidene iallefall). Så: Hvor har de slikt? Gugel sier også at brettene i lekebutikkene er søppel, og at det er lettere å lære og tryggere med et av en viss kvalitet, og det er derfor jeg ikke går til brio.
Vet ikke hvor du kan få tak i dette, jeg jobber i en av norges største skatebutikker og har til gode å se så smale brett. Men jeg ville ikke engstet meg for å velge brett helt opp mot 7,5". Erfaringsmessig går dette helt fint.
Det der så jo faktisk ganske kundevennlig ut. Du betaler norsk moms til Amazon (Import Fees Deposit) som så betaler videre momsen til den norske staten for deg. Da er det jo ikke umulig at de har funnet en løsning som gjør at pakken ikke må behandles manuelt av Alnabru, slik at du slipper unna gebyret.
What if the actual Import Fees are more than the Import Fees Deposit I was charged?
For items sold by Amazon Export Sales, Inc., you will not be charged any additional fees if the actual Import Fees exceed the Import Fees Deposit we estimated.
Takker for alle tips. Nå blir jeg prøvekanin for amazons opplegg med alt forhåndsbetalt, så får vi se hvordan det går. Det er jo interessant uansett.
Jeg var innom junkyards nettsider, men siden de ikke virket hos meg, fikk de ikke solgt noe. Synd for dem, og synd for meg, siden jeg nå har valgt en dyr løsning. Og kingofthe hill er hacket. Jeg liker å sjekke på nett, og ikke ringe rundt/reise rundt. Det står Oslo i min location, men 50m fra oppegård er ikke akkurat gangavstand til løkka.
Denne handelen var fiasko, gitt. Fikk feil vare. Men den kom raskt. Og kundeservice-chat funket veldig bra, tilsynelatende. Alle pengene skal iflg Melissa refunderes ila 2-3 dager, og jeg slipper å returnere varen som var feil (et plaint skateboard-brett uten noe). Da gjenstår det bare å finne et passende brett, og å håpe DHL ikke sender regning på lokale gebyr.
Hvis faktisk alle pengene ink. moms og momsgebyr kommer tilbake, (og ikke DHL finner på noe tull)kan dette være en grei måte å handle på. Kan nok være noe vrient å få refundert moms ellers, siden det vanligvis ikke er noe butikken i f.eks USA har noe med å gjøre.