Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trange ZTR Crest felger

Trange ZTR Crest felger #1394313 09/05/2012 21:46
Leif_H Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Forsøker å sette på nye Renegade dekk på mine Notubes ZTR Crest 29er felger. Det er bare helt umulig. Etter å ha banna og svetta i en halv time har jeg tatt en liten pause. Har såpe på dekket for at det skal skli på plass. Enten er felgen for stor eller så er dekket for lite. Det er ikke felgbånd men gul tape på felgen. Kan det være at tapen er montert med for lite strekk? Det skal da ikke være så forbanna vanskelig. Hva er det gode tipset her?

Re: Trange ZTR Crest felger [Re: Leif_H] #1394347 09/05/2012 23:34
T
TorbjørnS Offline
Fersking
Fersking
T
Notubes-felgane har ei forhøying i felgen som dekket skal smette på når du køyrer slangelaust. Tippar den eine kantråden på dekket du skal montere ligg oppå denne forhøyinga på motsatt side av der du skal få kanttråden over.

Dette fører til at dekket vert sabla vanskelig å få på. Ved å sjekke at kanttråden ligg midt i felgen rundt heile, samt dra dekket på begge sider mot det punktet der du skal presse siste del av kanttråd over, vil det være lettare å få på dekket.

Den gule felgtapen er lufttett for slangelaust, og har ingenting med problemet ditt å gjere.
Håpar eg forstod problemet, og at dette er rett løysing ICON_SMILE

Re: Trange ZTR Crest felger [Re: Leif_H] #1394355 10/05/2012 04:23
Horgen Offline
Veteran
Veteran
De er trange å få på, jeg sleit med det samme med mine renegade control. Gjør som forrige her sier, pass på at du får kanttråden i midten av felgen hele veien rundt og evt vipp siste biten inn med en dekkspak. Det funket for meg.

Cube Agree SLT Di2
Trek Superfly 100 m/DB inline og Pike 120mm

Moderator  support