Hva mener du anderz er grunnen til at CC SLR er veien å gå?

Jeg mener ikke at CC SLR er lyset og evigheten, men svært gode allroundhjul. Noen av egenskapene jeg liker ved hjula er:
* Bremsebane i aluminium gjør at hjulet kan brukes i all slags vær.
* Exalith gir meget forutsigbar bremsekraft i vått og tørt
* Veldig bra kvalitet på karbonprofilen
* Svært god kjørefølelse. Hjula føles livlige og lite "stumme". Svelger unna ujevnheter, selv med 23mm dekk.
* Holder farten veldig bra i rullende terreng i forhold til lettere hjul.
* Helt godkjent vekt til å være aluhjul
* Har svært bra utseende og ser ut som helkarbonhjul

* Og sist men ikke minst: Lager veldig fin swooshe-lyd
Negative egenskaper:
* Spiser bremseklosser forholdsvis raskt i forhold til "ordinære" alu-hjul. Men på høyde med de fleste helkarbonhjul da de også er glad i bremseklosser.
* Bruker spesielle bremseklosser
* Er mer følsomme for sidevind enn hjul med stålspiler da karboneikene gir større sideareal.
* Noe mykere sideveis enn feks CC SL med ståleiker.
Hvordan er foresten CC hjula i forhold til vind følsomhet?
CC SL er noe følsom for sidevind, spesielt sammenlignet mot HED's torodiale hjul som jeg bruker mye.
CC SLR tar mer sidevind som nevnt over. Dette er mest påtagelig med sidevind i kast. Etter en tid på hjula går man det til og merker det ikke så mye. Jeg hadde mine med på tur til en av øyene utenfor Bergen på søndag i pøsregn og kuling men hadde ikke nevneverdige problemer selv om jeg regnet med det på forhånd.
Skal man ha alukarbonkanttrådshjul som er minimalt følsomme for sidevind vil jeg satse penger på at Jet 4 er blandt de beste.
Når dette er sagt vil jeg også påpeke at det kommer nye, spennende hjul i dette segmentet ettersom patenten HED og Zipp hadde på torodiale felger nå har løpt ut. Et godt eksempel på det er
Flo Wheels Flo 60 har en form som minner veldig om Zipp FireCrest.