Da var rittet på Skullerud gjennomført. Takk for alle rådene!
Som vanlig før ritt la jeg meg tidlig for å være mest mulig uthvilt til dagen etter. Det ble ingen visping da jeg ikke hadde overskuddet, og trodde jeg kunne tjene mer på å være uthvilt i kroppen enn å kanskje være bedre i beina. Varmekrem, olje, pilatesrulle eller kompresjonsbukse hadde jeg ikke tilgang til, så det var dessverre ikke et alternativ. Takk for forslagene likevel, kan jo være smart neste gang

Jeg passet på å varme opp forsiktig i starten og tok noen korte drag i konkurransefart etterpå, totalt ble det ca 20 minutter oppvarming.
Rittet startet veldig bra opp den bratte bakken mot Vannverket. I det første stipartiet gikk det også veldig bra, her merket jeg heller ikke til stølheten i det hele tatt. Nedkjøringa gikk enda bedre, men det har jo mer med teknikk å gjøre

Så kom jeg til grusen i nedoverbakke mot Skullerudstua. Her hadde jeg ingenting å gi, ble tatt igjen av en del og kjente litt på krampe i leggene. Opp gjørmebakken måtte jeg som de fleste av sykkelen, og kjente leggene godt da jeg jogget, så jeg måtte gå fort i stedet.
Neste runde var helt lik, full trøkk på sti og null trøkk på grusen. Endte etter to runder fire minutter bak vinneren som jeg er greit fornøyd med, selv om jeg gjerne skulle mistet mindre tid på grusen. Du hadde rett Joar, det gikk bedre enn jeg trodde mtp. beina.
Jeg har pollenallergi, men jeg har ikke merket spesielt mye stølhet i pollensesongen tidligere år. Det var likevel nyttig å vite, jeg skal prøve å finne ut om det er sånn for meg når gresspollensesongen starter.