Er ute etter den typen Garmin Premium-pulsbelte som man kan feste rundt brystet uten å ha sensoren festet på. Altså denne typen: De fleste nettbutikkene som selger disse beltene har bilde av den (gamle?) typen soft-strap der sensoren festes i hver ende og blir liggende rett mot huden. Altså denne typen: Jeg ser ikke bort fra at det bare er produktbildene som ikke er oppdatert, og at beltene som selges er av den typen jeg ønsker. Er det noen som har bestilt belte i det siste og som har fått den typen jeg er på utkikk etter?
Redigert av Mr Pink; 06/05/201219:48.
Jeg har dårlig kondis, men elendig teknikk.
Re: Bestille rett type Garmin Premium-pulsbelte
[Re: Mr Pink]
#139101606/05/201220:28
Har prøvd begge beltene til Garmin, men Polar sitt er bedre. De passer sammen meg Garmin-brikka. Vet ikke om prisen er høyere på Polar. Jeg har Garmin Edge 800 fyi.
På tide å begynne å trene igjen...
#139106206/05/201220:57
Jeg har både polar sitt myke og garmin sitt litt stive. Bruker begge to og synes ikke jeg merker noen forskjell når jeg først er ute. Det jeg derimot har merket, er at vis du går på ski så har jeg opplevt flere ganger at det myke polarbeltet har vrengt seg og jeg har mistet hr signal. Du er jo mere aktiv med overkroppen når du går ski.
Squadra Amarone Ciclismo e Vini
[Re: PålGnål]
#139113906/05/201222:20
Har prøvd begge beltene til Garmin, men Polar sitt er bedre. De passer sammen meg Garmin-brikka. Vet ikke om prisen er høyere på Polar. Jeg har Garmin Edge 800 fyi.
Må si meg helt uenig der! Garmin sitt føyer seg mye bedre etter kroppen og du slipper den lille luftlomma på sykkel mellom bryst og belte som mange får med polar sine.. Smakssak sikkert
#139117207/05/201205:56
jeg har brukt polar beltet som følger med CS200 og har nå en Edge 500 fra garmin, og liker det "lowend" beltet til Garmin, som er stivt, fordi det krøller seg ikke som polar beltet.
en kompis har edge 800 og han vurderte og kjøpe slikt stivt belte da han opplever vrenging på beltet
Har selv en Edge 800 der det fulgte med et belte av typen jeg ønsker og har ikke opplevd noen problemer med mitt. Derfor ønsker jeg å kjøpe det samme til min penere halvdel som har fått en Edge 800 uten pulsbelte og kadenssensor. Elkjøp i Tromsø har bare den varianten av soft-strap der man ikke kan feste beltet rundt brystet uten sensoren koblet til (den andre typen i første post). Prøvde å få de til å ta inn typen jeg ønsker, men tror ikke de skjønte spørsmålet.
Har hørt flere skryte av Polar-beltet, men for å bruke det trenger jeg uansett en sensor fra Garmin.
[Re: Titta]
#139132307/05/201208:26
Vet du om det er det avbildede versjonen som selges? Elkjøp har også produktbilde av dette beltet, men det som selges i butikken deres i Tromsø er den andre typen.
#139282908/05/201213:33
G-sport/ G-max har dissse: Bare belte Belte og sensor XXl har samme belte og sensor, 100kr billigere. Her G-sport/ G-max har Prismatch Så da blir det 399.- samme hvor du handler :-)
Redigert av csteamsl; 07/01/201515:37.
#190874407/01/201515:15
"Behagelig å bruke" står det i linken der. VELVEL.
Trur det er fælt individuelt om man syns beltet er behagelig eller ikke. Jeg har ikke hatt noe ubehag med mitt av denne typen, det satt på ni timer rundt Vättern uten at jeg egentlig merka det var der, og halvannen time med løping har heller ikke skapt ubehag.
Det blir fort vekk for hver og en som et svensk blinklys, "funkar, funkar inte, funkar, funkar inte..."
Redigert av VegardAarvåg; 07/01/201516:35.
#190877507/01/201516:53
"Behagelig å bruke" står det i linken der. VELVEL.
- har du tips til belte som er mer "behagelig"?
Har jeg sagt det før?
Jada, bare å kjøpe Adidas sitt ant+ belte før som sist.
Slår både Polar og Garmin på funksjon og komfort. Ant+ sensoren fra Adidas går direkte på Garmin. Aldri prøvd om Garmin/polar-sensorer passer, men det kan jeg prøve hvis noen lurer på.
[Re: pharynx]
#190915908/01/201512:35
enig der, helt klart individuelle preferanser. Det forrige Garminbeltet mitt som var hovedsaklig svart stoff var utrolig mye bedre.
ja det var et slikt jeg egentlig var ute etter. Endte opp med å kjøpe en forerunner 610 der det fulgte med belte (samme beltet som hos XXL og Gsport). Synes det var en ok løsning, trenger jo bare et pulsbelte;-)