Jeg har en del erfaring, men det begynner å bli noen år siden.
For kabel må du ha et kort for DVB-C og en CI-modul som CAM settes inn i. Anbefaler deg å kjøpe
Terratec Cinergy C. Da har du gode drivere for både Windows og Linux.
Canal Digital har vel vært det enkleste å bruke på HTPC, men GET har også vært mulig en stund. Hvis du skal ha to tvkort må du ha to CAM og programkort, men det kan løses med en kortleser fra Norsk Tipping og et program for kortdeling.
Har du tenkt til å bruke Windows eller Linux i bunnen? Jeg har bare erfaring med Windows 7 og Mediaportal. Det er greit å sette opp om man følger instruksene til punkt og prikke. Mediaportal består av backend og frontend som kan kjøres på samme maskin.
Ellers er Myth TV populært om du vil bruke Linux. Består også av backend og frontend som kan kjøres fra samme maskin.
Jeg har et mediasenter som kjører Windows med XBMC nå. Det liker jeg best. Her skal det være mulig å bruke en plugin som kan streame fra Myth TV eller Mediaportals backend.
I bruk så fungerer det som en dekoder, men det er litt jobb å sette det opp. Du vil få EPG fra kabelen(hos Canal digital er det ikke alltid at EPG stemmer) eller tv_grab_no_gfeed som henter fra kanalenes nettsider. Kanalbytte kan være litt tregt, men man kan justere dette selv.
Kabinettet du ser på er et bra kabinett som kjøler godt. Viftene kan byttes ut med noen som er mer stillegående og en del kjølige prosessorer vil kunne kjøres passivt i det kabinettet.
Hva slags hardware skal du bruke?