Hei folkens! Mange har spurt meg om ny løype til NC i juni.. Vi i Gauldal SK har laget ei helt ny løype, og denne er nå så godt som ferdigstilt. Vi mangler nå egentlig bare en ting, nemlig at løypa blir kjørt gjennom av mange sett med hjul, og at vi får inn tips til endringer og utbedringer for at løypa skal bli så bra som vi ønsker og håper.
Derfor: Jeg tok på meg å invitere til bli-kjentrunde i løypa, hvor alle er velkomne! Kom med hardtailen, rittfulldemperen, stisykkelen, SS'en eller CX'en (okei, den siste er litt tøff kanskje) og bli med å kjør. Løypa er morsom og variert, men flere områder HELT ny, og har godt av oppkjøring.
Jeg bor nede i sentrum på Melhus, og vi avslutter på terassen min med kaffe, kjeks og sykkelspyling..
Ønskelig å være med? Kom med tidspunkt, jeg kan være med flere ganger. Bare lov meg at førsterunden kan gå rolig, Ola, Henrik, John Ola, Henrik og alle dere andre teknisk-rakettene:)
Flott tiltak og initiativ, Cantona. Kanskje best om du bare foreslår et tidspunkt eller to som passer deg selv, så kan vi andre melde oss på etterhvert. Og om noen skaffer et GPS spor kanskje enda flere finner frem til løypa?
Beste måten å etablere nye stier på her i Malvik er å utlove en premie for den som klarer en runde uten fotisett. Har aldri sett en sti bli oppkjørt så raskt som Whiskeyrunden i Leistadåsen...
Kjøren foreslo dette til meg på facebook: "Jeg tenkte å kjøre en hardøkt i terreng på søndag, og kunne da gjerne tenke meg å kjøre den på tambartun i den nye løypa.
Hva med å møtes der rundt kl. 11? Noen rolig runder først, også noen harde etterpå. Kult om det er flere som er med å kjører hardt også - jeg skal kjøre ca 50-60min rundt terskel."
Jeg og John Ola tar muligens en tur allerede i ettermiddag. Oppdaterer her!
Løypa i trøndercupen er ganske mye kortere, og tilnærmet lik løypa fra ifjor. Den nye løypa har lengre løpstid for å svare til UCI-krav.
Søndag 11 for min del:) mulig gps track fra buøy treffer ts? Jeg (og klubben) er ikke helt kjent med hvordan sløyfene ved stadion blir, men essensen i løypa har jeg stålklart:)
Har aldri sett en sti bli oppkjørt så raskt som Whiskeyrunden i Leistadåsen...
Whiskey-runden?! Forklar!
Det begynte med dette innlegget av Nanok mai i fjor. Ble til en godt definert runde i Leistadåsen, ca 20-25 minutt sammenhengende sti men en del fine utfordringer. Whiskyflaska ble overrakt i lag med heder og ære til henrikg utpå høsten engang.
Leser du mer i tråden finner du kanskje et GPS spor også
Mye skriverier på den gamle tråden, så jeg ga opp å finne noe spor. Men et kartutsnitt kan være bra nok. Stort sett kjente trakter selv for en som ikke er stisyklist og dermed ikke har som mål å sykle rundt uten fotisett.
Mer interessant: Er det noenlunde tørt på Leistadåsen nå?
Denne må jeg prøve. Noen som kan legge ut et kart som viser hvor denne løypa går. Har vokst opp på Melhus, så en kort lokalbeskrivelse av hvor løypa går hadde også hjulpet.
Denne må jeg prøve. Noen som kan legge ut et kart som viser hvor denne løypa går. Har vokst opp på Melhus, så en kort lokalbeskrivelse av hvor løypa går hadde også hjulpet.
Den går i to skoghold ved Tambartun, på kryss og tvers og opp og rundt. Er et sammensurrium av stier oppi der, noen er også nylaga for løypa.
Moro løype, selv for en som ikke konkurrerer...hard og teknisk. Er noen som skal jobbe med seg selv i den ene utforkjøringa der :-D
Sturla har lagt ut en film fra løypa, ikke filmet etter riktig spor, men et vist inntrykk gir den jo. 3 min ut i filmen er den utforkjøringa som Razefaze nevnte.
Rational human beings do not base their decisions on reality but on their understanding of reality and the two are never the same - George Soros
TVK kommer med noen tenåringer til Tambartun på onsdag 30. mai for å trene i NC-løypa. Noen lokalkjente som kan bli med, i tilfelle vi har glemt hvor løypa går?