Jeg rekner med normalt forbruk på 2000-2200 kcal pr dag hvis jeg ikke trener,, mere hvis jeg trener.. hvis du feks spiser 1500 kcal pr dag i to uker,, hvor mye utgjør det i kg redusert vekt? er det en formel på det?
Forbrenning er vel noe individuelt uansett. Går ut ifra at du ønsker vektreduksjon?
Dessverre er den enkleste formel at du må putte inn mindre enn kroppen forbrenner. Med enkle ord: du må til en viss grad tåle å være litt "sulten". Men dog ikke kutte ut viktige måltider osv.
Mitt beste tips vil være å kutte forsiktig ned på mengden du spiser ved hvert måltid, men ikke kutte ut måltidene, og samtidig være litt bevisst på hva du spiser, uten å telle for mye kalorier til enhver tid.
Dette er forøvrig basert på at du ønsker en generell vektnedgang..?
"I thought of that while riding my bike." Albert Einstein On the Theory of Relativity.
Har pga sying i tunga fått flying start,,, dvs 6 kg,, ett par til er nok for matchvekt, men det som er viktig er å klare å holde seg der,, dvs rundt 80 kg
Dette er et av sporene som er på mote igjen nå. Back to basic, dvs å gjenta "termodynamikkloven" som om det er så enkelt. Hvis man ser på kropp og antall kg opp eller ned som det eneste saliggjørende så funker det fint. Hvis man er opptatt av forholdet mellom muskler og fett, er bildet mer komplisert.
Et sundt vekttap på ca 0.5 kg kroppvekt pr uke i nedgang er sånn ca 400-500 kcal i underskudd hver dag. Ved store underskudd vil kroppen forbrenne mer muskler enn fett, noe som påvirker treningen og ikke fører til noen stabil nedgang heller.