Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mitt første ritt, hva må jeg tenke på.

Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. #1386763 01/05/2012 19:45
kimare Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Skal delta i mitt første ritt (Landsbyrittet) på lørdag. Hva må jeg huske på på forhånd og evt ta med til under rittet.

Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1386767 01/05/2012 19:49
Vulturous Offline
Entusiast
Entusiast
Ikke glem å ta med sykkel ICON_WINK

Specialized S-Works Tarmac Ultralight 2017 11-delt Di2
BMC RaceMachine RM01 SramRed
Richmond SL1 Xtr gruppe

Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1386773 01/05/2012 19:52
D
Danfea Offline
Avhengig
Avhengig
D
ta med: -godt med klær, bedre å kle av seg etter hvert.
-nok vann, ettersom det er første rittet vet du ikke hva du pleier å drikke på ritt.
-ekstra slange
-dekkspak
-pumpe/patroner
-kjedekutter
-ny kjedepinne evt hurtigkobling
-om du drar den langt: en ekstra vaier til gir
-noe å tygge på, ikke lev på energi-gel.
-spis og drikk godt dagen før og i timene før rittet, men ikke så du føler deg tung.

jaja er sikkert mye mer, men det jeg kommer på i farta.

G-sport Tillertorget.
Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger.
Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1386775 01/05/2012 19:53
kjerts Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tenk på syklistene rundt deg i feltet før du manøvrerer forutsigbart og pent, og hold linjen i svingene.

Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1386795 01/05/2012 20:09
S
suzuki421 Offline
Avhengig
Avhengig
S
Ikke bli bekymret over det høye tempoet i starten. Det roer seg etterhvert.

Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1387182 02/05/2012 09:12
Lurifax Offline
Besatt
Besatt
Kos deg :-)

Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1387319 02/05/2012 11:51
alltid_motvind Offline
Entusiast
Entusiast
Som du sikkert har sett er det dårlige værutsikter: Ta gjerne med ekstra klær og lever fra deg det du ikke trenger i startområdet. Ta en liten oppvarmingsrunde og pass på å være tidlig inn i startboksen, slik at du ikke havner helt bakerst i pulja.

Selv tenker jeg å også ha med sykkellås i sekken som jeg setter igjen denne gangen. Har aldri hørt om at det er et problem, men det kan jo skje at man blir frastjålet sykkelen etter målgang.

Skal også sykle Landsbyrittet på lørdag. Var mitt første ritt for tre år siden og er et fint ritt å debutere i. Lykke til! ICON_SMILE

Bedre med tøff sykkel enn syk tøffel!
Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: alltid_motvind] #1387718 02/05/2012 19:29
kimare Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Sitat: Vulturous
Ikke glem å ta med sykkel ICON_WINK

Å faen, takk ICON_TONGUE

Sitat: Danfea
ta med: -godt med klær, bedre å kle av seg etter hvert.
-nok vann, ettersom det er første rittet vet du ikke hva du pleier å drikke på ritt.
-ekstra slange
-dekkspak
-pumpe/patroner
-kjedekutter
-ny kjedepinne evt hurtigkobling
-om du drar den langt: en ekstra vaier til gir
-noe å tygge på, ikke lev på energi-gel.
-spis og drikk godt dagen før og i timene før rittet, men ikke så du føler deg tung.

jaja er sikkert mye mer, men det jeg kommer på i farta.

Har alt bortsett fra vaier, tror heller ikke jeg kommer til å prioritere det.

Rittet er kort 56km og regner med å klare det på godt under 3 timer, trenger vel ikke all verdens mat da?
Syklet 4 mil å går på 2 timer uten at sulten rev nevneverdig i tarmene.
Har et par gelprøver jeg fikk gratis. Tester disse. Et par skiver, med ost eller lignende bør være greit? Tips til andre ting som funger er selvsagt greit.

Sitat: kjerts
Tenk på syklistene rundt deg i feltet før du manøvrerer forutsigbart og pent, og hold linjen i svingene.

Fiser fra alle uansett, alltid ICON_LAUGH
Er generelt ganske feig på sykkelen og redd smerte (å ramle), så dette skal nok gå greit.

Sitat: suzuki421
Ikke bli bekymret over det høye tempoet i starten. Det roer seg etterhvert.

Har løpt tidligere og startet alltid rolig, vesentlig mer motiverende sykle forbi optimistene etterhvert. Dog antar jeg at dette ikke er den beste rittstrategien på sykkel mtp å ligge på hjul.

Sitat: Lurifax

Jepp viktig det.

Sitat: pedaIglipp
Hehe, jeg hadde så dårlige ambisjoner og forutsetninger for mitt første ritt, at jeg tok med dasspapir. Regnet jo med å være ute hele dagen så...

Herlig ICON_SMILE

Sitat: alltid_motvind
Som du sikkert har sett er det dårlige værutsikter: Ta gjerne med ekstra klær og lever fra deg det du ikke trenger i startområdet. Ta en liten oppvarmingsrunde og pass på å være tidlig inn i startboksen, slik at du ikke havner helt bakerst i pulja.

Selv tenker jeg å også ha med sykkellås i sekken som jeg setter igjen denne gangen. Har aldri hørt om at det er et problem, men det kan jo skje at man blir frastjålet sykkelen etter målgang.

Skal også sykle Landsbyrittet på lørdag. Var mitt første ritt for tre år siden og er et fint ritt å debutere i. Lykke til! ICON_SMILE

Så det, liten nedtur mtp hvordan vi har kost oss i finværet de siste dagene. Når det gjelder frastålet sykkel vil jeg anta at jeg har en av de letteste å finne igjen og dermed en lite attraktiv å stjele. Jeg har heller ikke det heftigste utstyret.

Jeg starter i pulje 6 kl 1120. Hva med deg?

Ser du en kar på denne sykkelen så er det forhåpentligvis meg.

Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1387931 02/05/2012 22:23
OnATop Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Wow! Du har jo blitt ferdig med din første sykkel! Og herre, jeg elsker den fargekombinasjonen - gull og svart minner meg om ungdommens Honda CB100'er - riktig lekkert ble dette. Litt 'kritikk' likevel: felgene burde vært svarte (eller gull), og jeg ville ikke hatt barends. Men,what the fuck..flott maskin!

En gang var jeg forut for min tid.....
Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: kimare] #1387972 03/05/2012 05:39
alltid_motvind Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: kimare
Tips til andre ting som funger er selvsagt greit.

Seigmenn, kransekakestenger... ting som er lette å spise underveis. Unngå nøtter, synes de har lett for å skape krøll i halsen.

Sitat: kimare
Jeg starter i pulje 6 kl 1120. Hva med deg?

Ser du en kar på denne sykkelen så er det forhåpentligvis meg.

Jeg starter kl. 11. Så hvis jeg ser en slik sykkel under rittet har jeg trent for dårlig... ICON_WINK

Bedre med tøff sykkel enn syk tøffel!
Re: Mitt første ritt, hva må jeg tenke på. [Re: Lurifax] #1389054 04/05/2012 08:54
erijon Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Lurifax

+1

Første rittet, da er det viktig å kjenne på følelsen av å konkurrere og ikke kun trene. Ikke sett deg for høye mål for da kan du fort bli skuffet. Prøv deg litt frem og finn ut hva som funker/ikke funker for deg slik at du kan rette på det negative og ta med det positivetil neste ritt.

Jeg har visst begynt å trene igjen...

Er på utkikk etter:
Spinergy hjul
Coda sykkeldeler

Moderator  support