Sist søndag tok jeg med fulldemperen på årets første stitur etter at ramma måtte repareres i vinter. Hadde også benyttet anledningen til noen endringer i spekkinga. Kjedelig, men ikke helt overraskende...ramma tålte ikke påkjenninga og nå er det kvelden for den.

Jeg trenger en ny rittsykkel som også kan brukes til stikjøring. Raumerrittet er først ut i år og sist kommer Ultrabirken. Jeg er ikke av de mest vågale, men mener selv jeg er ganske god teknisk. Problemet er at budsjettet ikke er det mest romslige. Hadde i utgangspunktet tenkt meg en 26" fulldemper, men har blitt tipset om denne:
Scale 29 expert
Selger i butikken hvor jeg så på sykkelen sa at M er passe, men iflg size chart heller jeg mer mot L. Jeg har svært liten erfaring med 29". Det er sikkert mange her som har erfaringer og synspunkter, så det er ikke sikkert dette gjør valget mitt enklere. Ble også tipset om at jeg kan oppgradere til et American classic hjulsett og spare 600 gram. Da kan jeg selge de medfølgende hjulene.
Versågod, deres tur...

Hvis gud hadde ment at vi skulle vært vegeterianere, hadde grønnsakene vært lagd av kjøtt.