Besitter en utforsykkel som dessverre ikke passer på ProRide stativet mitt.
Antok at løsningen ville være OutRide, men så lett skal det tydeligvis ikke være. Løse rykter vil ha det til at nyere BoXXer ikke er kompatible med 20mm aksel i OutRide..? Noen som har erfaring med kombinasjonen? Med/uten modifikasjoner?
Modifisere Outride? Handle noe fra det store utland? Funderer på om Thule Sidearm BA594XT kanskje kan være løsningen. (Synd at Thule@Europa ikke tar inn stativ fra tidligere Sportworks.)
Diameter på røret som er litt for stort da kanskje? Har Outride til FOX 40, og den er litt kjelkete, men det går. Du kan jo eventuelt låne og teste, bare å komme.
Vel - veit ikke om det er gjengs for alle RS-gafler med 20mm, men jeg måtte "modde" 20mm-adapteren på mitt outride for å få festa en RS recon med 20mm. Ytre Ø på adapteren er noen millimeter for stor, og moddinga består derfor i å file "noen grader" av ytre kant på adapteren.
Kanskje like greit å bruke adaptere for 9mm, som Kristian nevner. Autoload.no har flere forskjellige adaptere, til og med til Lefty. De koster dog en femhundrings pr. stykk. Mener å ha sett tilsvarende adaptere mye rimeligere, kan det har vært hos CRC?
Skeptisk til å file/modifisere noe som skal stå på biltaket. Adapter høres dog ut som en god ide, altså blir det nok sannsynligvis adapter og OutRide på meg.
Terje: takk for tilbudet om testing, men det ser ikke ut som om det blir nødvendig :-)
Nåja - problemet er at godstykkelsen i adapteret er så stor at den rett og slet ikke passer ikke i gaffelen.
Bildet under viser "modifikasjonen" - og som du ser er den kun av mindre omfang - og reduserer på ingen måte sikkerheten da den indre diameteren på adapteren passer helt perfekt til 20mm-akselen, samt at anleggsflaten mellom gaffel og adapter fortsatt er raus sammenlignet med den samme overflaten på et nav.
For fremtidig refereanse, kan jeg jo begrunne failene jeg har nevnt over.
Fox 36: hurtigkoblingene som holder akslingen fast kommer i konflikt med stativet BOS Deville: Samme BoXXer 2009: 20mm-adapter har for tykk godstykkelse til at den går inn. Ville ikke fikle noe videre, da sykkelen som skulle stå på uansett var den mest praktiske å putte INNI bilen, så lot det bli med det.
Pjoltergeist: er det bare en liten gradering du har filt vekk?
Ja, det er kun snakk om et par millimetre - over halvparten av opprinnelig godstykkelse er fortsatt igjen, og lengden er den samme som som tidligere - som forsøkt illustrert på bildet i min forrige post.