Hei,
Bremseeffekten på mine cantilever-bremser har de siste månedene blitt dårligere og dårligere. Jeg har justert og byttet både bremseklosser og strömpe/vaier, uten at det har hjulpet noe särlig.
Dette er mystisk. Sykkelen er bare 5 måneder gammel, og de 3 förste månedene var bremsene fantastisk gode.
Kan det väre at jeg har byttet til dårlige bremseklosser? Jeg byttet til noen bremseklosser jeg hadde liggende som var kjöpt på sykkelbutikk til terrengsykkel. Skal väre bra, men kanskje man bör bruke andre typer klosser for cantilever-bremser enn v-bremser.
Jeg har sökt en del på nettet, og de fleste anbefaler Kool Stop salmon bremseklosser for cyclocross med cantilever. Men vil det hjelpe noe särlig? Min erfaring med terrengsykkel er at det er minimal forskjell mellom bremseklosser. Alle virker bra.
Kanskje saken er at jeg bare må finjustere og finjustere og finjustere cantilever-bremsene?
Hvis cantilever-bremser må finjusteres i det uendelige, kjöper jeg heller mini-v bremser. Men jeg vil aller helst bruke cantilever-bremser, pga. den gode bremsekontrollen man har når de fungerer som de skal.
Noen som har erfaring med dette?