Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Conti Race King slangeløst

Re: Conti Race King slangeløst [Re: tdi] #1474471 28/08/2012 16:13
jasolberg Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: tdi
Kjøp tubeless versionen av Raceking funker hver gang... ICON_SMILE

+1

(men de er tunge da..)

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1474502 28/08/2012 16:46
J-A-E Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Mine rk rs slangløst, har holdt tett. Helt til midt veis på birken frown pumpet opp igjen, men etter 12 km til seiv det sakte ut igjen. Da blei det inn med slange, og stive bein ICON_WINK

- Joakim - Transition Scout -
Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1474504 28/08/2012 16:53
B
BjKj Offline
Ringrev
Ringrev
B
Kjørte birken med slangeløst sett RK RS montert på ztr alpine no-tubes. Kjempegod kjørefølelse og supre trilleegenskaper. Vel verdt å prøve å få til.

Dekkene var kjørt på tre ritt i forkant med grønn latex. Latex gir god punkteringssikkerhet men jeg likte ikke kjørefølelsen med lavt trykk. Derfor ønsket jeg å prøve slangeløst.

RK RS var lett å få til å poppe med håndpumpe og ble lett nesten tette, men trykket ble merkbart dårligere i løpet av en times tur. Etterfylte guffe et par ganger. De ble brukstette, men holdt ikke tett over natta. Kjipt å pumpe hele tiden så jeg tømte dekket, pirket bort de verste klumpene og la inn ny guffe med en spiseskje glasskuler i. Ble potte tett.

Må si jeg ble forbauset over hvor stor forskjell det var på kjørefølelse mellom slange og slangeløst

Mvh

Re: Conti Race King slangeløst [Re: J-A-E] #1475684 30/08/2012 06:49
Roger Sandum Offline
Mest Bare Roger
Mest Bare Roger
Jeg har hatt gode erfaringer med RS-versjonen. Hadde litt problemer med at det seig ut luft til å begynne med, men etter noen omganger med risting og etterfylling av guffe ble det tett.

Ett tips: (som jeg fikk i en annen tråd om samme tema her inne) er å smøre inn dekket med guffe og la det lufttørke før montering. Jeg gjorde det, og gjentok et par ganger, med et nytt dekk jeg monterte og: smækk - tett på første forsøk. Har holdt seg siden.

Mvh
Roger

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support