Har bestilt flere leveranser under 200 kr pga mva og tollgrensen. To av tingene er 10x5 cm bredde og 1 cm maks i høyde. Men allikevel så bruker de en stor pappboks med 50x30x15 cm (ganske stor pakke for ingening). Har klaget til de om at dette bør begrenses jf plass på frakt og miljømessig. Hvis 1000 stk bestiller dette tar det MYE mer plass enn nøvendig.
Oppfordrer flere til også å sende en henvendelse om dette
MEN: isolert sett så burde jeg bestilt alt i samme bestilling for selv å ha redusert omfanget - men gjerrig som jeg er for å spare mva og toll.....
Fikk en pakke i dag der jeg opplevde det samme. Ikke nok med at forsendelsen tok en evighet men dem hadde klart å sende to små flasker med rock n roll i en så stor eske at jeg fikk en lapp i postkassen om at varen måtte hentes ut på posten fordi den var for stor for postkassen.
Første gang jeg bestiller fra CRC og forsendelsen tok 15 dager selv om varene var på lager. Har tidligere bestilt hos PBK og aldri opplevd at det har tatt mer enn en uke.
Så en film fra pakkesystemet hos CRC, der brukte de en laserpakkemaskin som bretter esken til passelig størrelse. Ekstremt sofistikerte saker. Har aldri opplevd å få unødvendig stor eske derifra.
Bikeradar hadde en artikkel om crc med en film, tror det var der ihvertfall. Utrolig heftig lager, men det er pga. det pakkesystemet at eskene blir så store. Maskinene klarer ikke å pakke like smart som et menneske... ikke så rart egentlig, uendelig mange størrelser og fasonger på alt det crc har på lager.
Skulle henta inn Terminator, pakkeroboten sin det tenker jeg!
Re: CRC har store pakker uansett
[Re: cht]
#138387927/04/201220:54
I fjor pakka CRC villig vekk i polstra konvolutter, men alt jeg har bestilt i det siste har kommet i digre esker. Virker som de har standardisert disse eskene som det minste de bruker å pakke i.
Nå det gjelder hvor kjapt de pakker og sender varierer dette veldig, alt fra dagen etter til å bruke et par uker. Virker litt tilfeldig.
Jeg sendte dem en mail i november etter at jeg måtte på postkontoret for å hente en pakke som var for stor for postkassa. Den inneholdt en setepinneklemme. Jeg har en normal postkasse og en normal setepinne.
Til alt overmål var den eksepsjonelt overdimensjonerte pappeska proppa full av papir, og det på et vis som ikke på noen måte var til nytte for klemma. Jeg maila dem som sagt og foreslo bobleplastkonvolutter eller litt improvisasjon og fikk dette svaret:
---- Thanks for your email and apologies for the disappointment we have caused you.
In January this year we introduced a new packing and dispatch system that is designed to allow us to maintain our delivery targets whilst managing a growing number of orders.
We also took the decision to replace non recyclable jiffy bags with recyclable boxes. Whilst it may seem in this case that we are neglecting our environmental commitments, the net impact so far has been that we have reduced the volume of courier traffic we generate by 30% and are delivering goods to our customers in a recyclable package.
I hope my response assures you that we take this issue seriously and are working on delivering further improvements in the future.
Thanks,
Damian
Damian M Customer Service Advisor ---- Syns det kan tyde på at andre også har lurt på hva i all verden pakkeavdelinga driver med, da dette også ser veldig standarisert ut..
Jobber selv i en bedrift med mye greier på lager, og det er all verdens ting som kan skje så det går tregt. Sykemeldinger, innkommende varer, telling osv...
Komplett sitt system er imponerende, men ikke glem at de selger omtrent bare små gadgets og annet datautstyr. Vanskelig for en robot å håndtere rammer, hjul, etc..
Komplett sitt system er imponerende, men ikke glem at de selger omtrent bare små gadgets og annet datautstyr. Vanskelig for en robot å håndtere rammer, hjul, etc..
Komplett har en del store ting de også. Kabinetter, TV apparater, grill, høyttrykkspyler... De har separate systemer for slikt.
Man innfører jo ikke robotlager for å øke kostnadene. Det er en del kapitalutgifter for å komme i gang, men så sparer man lagerareal og arbeidskraft. Skulle tro man sparer mer penger jo mer utvalg man har.
Er jo imponerende å se på slike videoer. Likeså imponerende å lese om de som klager på store forsendelser for så å bevist bestille flere små ordre for at de skal spare penger på moms. Samtidig så stresser de systemene og totalen ender vel med mer forurensning som var hoved argumentet for å få mindre kolli.
Skulle inn på et bilverksted og levere en bil på Bjølsen for ett pr år siden. Utenfor står en Prius og sperrer innkjøringen. Sitter en liten stund og ser på dama som sitter og damper på en røyk. Går så ut og sier hun har en flott bil som forurenser lite, men hvorfor sitter hun da og kaster røyk sneiper ut av vinduet? Blir liksom feil i mine øyne. Dama bli dur og kjører sin vei
Gjør som dere vil, men slutt med denne dobbelt moralen der alle andre skal slutte med ting, bare ikke jeg.
Man innfører jo ikke robotlager for å øke kostnadene. Det er en del kapitalutgifter for å komme i gang, men så sparer man lagerareal og arbeidskraft. Skulle tro man sparer mer penger jo mer utvalg man har.
Selvfølgelig er det for å spare kostnader. Men når du ser på robotene som jobber på Komplett henter de pakkene i esker som tar mye areal. Hvis du ser på CRC sitt varelager er det mesteparten stablet i høyden for å minske arealforbruket. Når de har ca 30 000 m^2 varelager stacket i høyden tenk hvor stor det måtte ha vært for å kunne innføre roboter som på komplett. Investeringskostnaden vil ikke bli dekket av sparte kostnader.
Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
[Re: ]
#138417628/04/201211:52
MEN: isolert sett så burde jeg bestilt alt i samme bestilling for selv å ha redusert omfanget
Du sa det jo selv:
If you want to make the world a better place Take a look at yourself and then make the change.
Har ikke du gjort det samme selv da?
Faktisk så har jeg benyttet meg av gratis frakt fra CRC kun to ganger, én gang i fjor og én gang i år. Men, hadde jeg hatt behov for flere inntil-200kr-pakker så ville jeg uten betenkeligheter bestilt dem på samme dag.
Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om miljøet. Jeg bryr meg men innenfor visse rimelige grenser. Jeg forurenser og jeg er klar over det. Jeg ville ikke fått dårlig samvittighet av å bestille flere pakker fra CRC da jeg vet jeg har tjent flere miljøpoeng på andre arenaer.
Selvfølgelig er det for å spare kostnader. Men når du ser på robotene som jobber på Komplett henter de pakkene i esker som tar mye areal. Hvis du ser på CRC sitt varelager er det mesteparten stablet i høyden for å minske arealforbruket. Når de har ca 30 000 m^2 varelager stacket i høyden tenk hvor stor det måtte ha vært for å kunne innføre roboter som på komplett. Investeringskostnaden vil ikke bli dekket av sparte kostnader.
Komplett sine kasser er jo også stablet i høyden, og med mindre ledig areal mellom hver enhet. Så om noe, skulle de klart å få ned arealbruken med komplettsystemet. Men nå er jo fortsatt omsetningen til CRC et godt stykke bak Komplett, så det er kanskje ikke økonomiske insitamenter til omlegging. Ikke at jeg vet hva et slikt varesystem koster, men antar det er en del.
Av og til får vi på jobben tilsendt ganske dyre dingsebomser på størrelse med en fyrstikkeske i esker store nok til å romme sikkert tusen sånne. Grunnen til dette var rett og slett forsikring. Små pakker hadde ikke samme forsikringsverdi som de større.
[Re: morta]
#138461329/04/201202:48