Leverte inn min demper til LBS 20 februar. De sendte til RAMO. LBS glemte tilfeldigvis å sende med følgebrev til RAMO som fortalte hvor demperen var sendt fra...
Tok det rolig i 3 uker, men begynte da å purre på LBS, som videre purret på RAMO. Misforståelsen med hvor demper kom fra ble oppklart, og demper ankom LBS 10. april. Siden jeg har 2 bakdempere, ble bakdemper 2 som funket sånn passe sendt inn til service ved ankomst bakdemper 1.
Da mekanikeren skulle montere bakdemper 1 som var servet, fikk han ikke festet wiren til traclocken. Gjengingen i skruefestet var ødelagt. Bakdemper 1 måtte returneres RAMO. Dermed hadde jeg to stk bakdempere hos RAMO og ingen på sykkelen.
Nå i dag skal visstnok en bakdemper komme til LBS, og jeg kan kanskje få sykkelen operativ igjen.
Har klart meg fint med racer og stisykkel, men rittsesongen er jo i gang, så det er jo greit å ha bakdemper

Sier ikke at RAMO er spesielt treige, men det kan være lurt å forvente at det kan ta noe tid å få demper i retur, og dessuten purre innimellom.
Egentlig skulle jeg ha servet demperen i juli i fjor, men da satt alle demperne til RAMO fast i tollen i Polen, så jeg måtte ut på bruktmarkedet å kjøpe en ekstra.
Er spent på regninga nå, siden mekanikeren brukte en del tid på å prøve å få montert dempern med ødelagte gjenger, samt at 2*1500 begynner å bli litt penger...