Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Grov Stisykling / Airborne Maurader

Grov Stisykling / Airborne Maurader #1381625 25/04/2012 16:29
O
Oslo-Specialized Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Heisann!

Akkurat nå kjører jeg rundt på en Specialized Epic Comp, som jeg har moddet noe (bredere styre, stem, og bredere dekk) for å passe bedre til min kjørestil og preferanse som er sti sykling / grov stisykling. Dette er ikke en optimal sykkel til denne bruken, og jeg driver derfor å snuser litt på en ikke så altfor dyr sykkel til nettop dette.

Kom over Airborne sin Maurader, som har en veldig hyggelig pris, men ikke en altfor spennende del liste. Nå, før alle dere Airborne hatere begynner, så ja jeg vet dette er en kopi av IH ymse ramme etc etc.

Mitt spørsmål er om noen har noe erfaring med denne sykkelen / del listen, og om det er en helt brukbar sykkel til nettop litt grov stisykling? Jeg antar at min glede over å være ute og drive med denne aktiviteten ikke vil bli ekstremt redusert, selvom man bruker en sykkel som dette til denne prisen, eller tar jeg feil her?

Ønsker gjerne innspill på dette ICON_SMILE

BTW: Link til sykkel / del liste: http://www.airbornebicycles.com/products/95-marauder.aspx

Re: Grov Stisykling / Airborne Maurader [Re: Oslo-Specialized] #1382278 26/04/2012 10:36
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis du mente Iron Horse, så er dette ikke helt riktig. IH brukte DW-linker, og den sykkelen ser ikke ut som den har dette opphenget.

Og Iron Horse forsvant fra markedet for noen år siden.

Jeg vil tro at skal du bruke denne sykkelen til grov stisykling, kommer ikke delene til å henge på plass etter noen få turer.

Og du blir overrasket hva en Specialized epic er kapabel til å gjøre.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Grov Stisykling / Airborne Maurader [Re: Oslo-Specialized] #1382294 26/04/2012 10:50
O
Oslo-Specialized Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Takk for inputen! Det jeg egentlig var litt redd, for, da kvalitene man får står vel i stil med prisen ICON_SMILE

Hittil funker Epic'en relativt greit, så får heller eventuelt spare opp til en Stumpy Evo eller Enduro!

Re: Grov Stisykling / Airborne Maurader [Re: Oslo-Specialized] #1382369 26/04/2012 11:47
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Oslo-Specialized
Takk for inputen! Det jeg egentlig var litt redd, for, da kvalitene man får står vel i stil med prisen ICON_SMILE

Hittil funker Epic'en relativt greit, så får heller eventuelt spare opp til en Stumpy Evo eller Enduro!

Du kan spare til en vanlig Stumpy også, en meget kapabel sykkel, evnt Stumpy 29er.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Grov Stisykling / Airborne Maurader [Re: Oslo-Specialized] #1383126 27/04/2012 07:45
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Her kan du se hva en XC sykkel er kapabel til:

http://www.vitalmtb.com/videos/features/Thomas-Vanderam-and-Wade-Simmons-Shredding-the-Trail,13089/sspomer,2?utm_source=facebook.com&utm_medium=referral&utm_campaign=spotlight

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Moderator  support