Jeg selger min 2010 Lapierre Spicy 916. Sykkelen ble kjøpt i mai 2010, og har blitt brukt hovedsaklig på stier i Bergensområdet og på stier rundt Voss (Ekstremsportveko 2010 & 2011). Dette er min første stisykkel, så jeg har ikke allverdens sammenligningsgrunnlag, men jeg er imponert over hvordan den sluker steinete og ulendt vestlandsterreng. Den klatrer også overraskende bra, og BoostValve-funksjonen på bakdemperen gjør den akseptabelt stiv på transportetapper.
Sykkelen er i strl. L (50 cm) - jeg vil anslå at den passer for personer på 178cm og oppover (er selv 184cm). Rammens fronttriangel er i aluminium, mens baktriangelet er i karbon. Rammen har også ISCG-fester for kjedefører.
Sykkelen er godt vedlikeholdt, og er i god stand. Gaffel og bakdemper har ingen riper i innerbeina. Rammen har naturlig nok obligatoriske steinsprutmerker, og slitemerker fra girstrømper og bremseslanger.
Før jeg tok sykkelen i bruk, byttet jeg setet fra Fizik Gobi XM Kium. Dette setet er ubrukt, og følger med sykkelen.
Sykkelen har blitt lagret tørt, og overvintret i oppvarmet kjeller. I vinter har den stått siden november i fjor, og venter bare på å bli tatt ut på sin første tur for sesongen!
Sykkelen fikk nytt kranklager og krank i fjor høst, og er siden brukt tre ganger. Den ble opprinnelig levert med karbonkranken Truvativ Noir, men siden jeg ikke fikk tak i riktig kranklager til denne kranken, valgte jeg å bytte til Shimano Deore XT m/tilhørende press-fit lager.
Foringer i bakdemperen ble byttet i september i fjor. I februar ble hjullager i fronthjulet byttet. Gaffelen ble gjort service på i forrige uke, der olje og dust-seals ble byttet. Gaffelen har ingen hakk eller riper i innerbeina, men obligatoriske kostmetiske riper i ytterbeina.
Hjulene er satt opp slangeløst, og jeg har nettopp fylt på med ny guffe, slik at sykkelen er klar til bruk! Ingen bulker i hjulene.
Sykkelen er satt opp med følgende utstyr:
Ramme: 2010 Lapierre Spicy 916 aluminums fronttriangel, karbon baktriangel, strl. L (50 cm) – passer for personer på 178cm og oppover.
Gaffel: 2010 Fox 36 Talas RC2 FiT, 160 mm vandring, vandringsjustering mellom 160-130-100.
Bakdemper: Fox Float RP2 m/BoostValve
Hjulsett: Mavic Crossmax SX Disc
Nav: Mavic Crossmax SX
Bremser: Formula R1 hendler m/RX-kalipre.
Girsjaltre: SRAM X0 9-delt
Frontgir: Shimano Deore XT
Bakgir: SRAM X0 m/carbon cage, lang cage
Krank: Shimano Deore XT 775 m/175 mm armer
Kranklager: Shimano Press-fit
Kassett: SRAM PG-990 11-34
Kjede: Shimano HG 73
Setepinne: Thomson Elite 31.6X367mm
Sete: Fizik Gobi XM Kium - NYTT OG UBRUKT!
Stem: Thomson X4 31.8x70 mm
Styre: Easton MonkeyLite XC 31.8x685mm
Styrelager: Karbon Semi-integrert
Holker: Merida Lock-on, tynne
Bremseskiver: Formula 6-bolts, dim 180 mm
Dekk: Continental Rubber Queen 26x2.2
Pedaler: Medfølger ikke
Park-tool vekten viste 13,04 kg inkludert pedaler.
Nypris på sykkelen var 46 990,-
Jeg kunne tenke meg kr 15000 + evt. frakt for den.
Sykkelen kan sees i Bergen. Ta kontakt på PM hvis du er interessert!
Spør gjerne hvis det er noe jeg har glemt

Bilder:

Vekten sier 13,04 kg inkl. pedaler
vedlikeholdsinstruksjoner følger med.