Hvis det er garantert fra produsent at navet skal være vanntett, så er dette en reklamasjon. Vann trenger inn og stål/stålkuler ruster når det kommer i kontakt med hverandre, det er helt umulig å gi noen garanti på.
En sykkel er da laget for at man skal kunne sykle utendørs på, selv om det er vått. Og forventet levetid på en sykkel er lengere enn 2 måneder. Er det ikke garanti, så er det uansett reklamasjon.
Må jo være en reklamasjonssak. Jeg kjørte i stykker bosset mitt idag (ca 4 år gml), men kuler og lagerflater er fortsatt strøkne.
Jeg har heller aldri hatt et så ødelagt og rustent nav på en sykkel. Selv vintersykkelen min med billighjul har ikke vært i nærheten av dette, selv etter over en sesong uten vedlikehold.
Du får sikkert spørsmål om du har brukt avfetting mot nav/lager, så vær forberedt på det.
Hva slags hjul er det ? Hvis det er en produksjonsfeil på hjulet, er det sannsynlig at andre har opplevd lignende - søkbart.
Bruker aldri avfetting på bevegelige deler, om jeg ikke demoneter og smører opp alt fra bunn. Avfetting bruker jeg uansett kun i kombinasjon med klut/papir, aldri som spray.
Hjulet er en kombinasjon av Alex felger og Scott sitt eget nav. Med andre ord, så billig du får det.
Jeg skal innom butikken i dag og høre.