Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Handlet hos www.sykkeldrakt.com ?

Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? #1377844 20/04/2012 19:03
2
2new Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
2

Er det noen som har handlet hos www.sykkeldrakt.com, og kan dele sine erfaringer ?

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377863 20/04/2012 19:18
B
brandonman:) Offline
Ringrev
Ringrev
B
nei, men det ser veldig billig ut, er dette de ekte trøyene eller er det fake china-varer?

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377867 20/04/2012 19:21
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
For meg ser det ut til at det er stort sett samme produkter som her: http://flyxii.com/products.asp

Ser at Livestrong settet til kr. 599,- inkl. frakt er det samme som koster 40 USD (230 kr)inkl frakt.
Jeg fikk et annet sett enn betilt da jeg fikk, kvaliteten ok.

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377870 20/04/2012 19:23
S
stmarc Offline
Avhengig
Avhengig
S
Kina-varer!! Endel av bildene har 'stempel' fra Monton (www.monton-cycling.com) - som jeg selv har handlet fra. Og rett derfra får du varene for halve prisen !!!

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377878 20/04/2012 19:25
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Fake china-varer ....ser ut til at de ekte klærne kommer derfra også...så hvorfor skal vi betale mer for "de ekte trøyene" som produseres der også:

Adidas - et av verdens mest kjente merkenavn innen sportsklær og -utstyr - beskyldes nå for å tillate ekstreme og slavelignende arbeidsforhold ved fabrikker i Asia der den offisielle kolleksjonen for OL i London produseres.
Adidas er hovedleverandør av klær til både funksjonærene som skal jobbe på lekene, og de britiske idrettsutøverne som skal delta. Nylig ble OL-kolleksjonen - i Stella McCartneys design - lansert på en stjernespekket pressekonferanse.

Om litt over 100 dager skal utøverne ta klærne i bruk i London. Nå viser avsløringer at arbeiderne som har sydd dem, er utsatt for grove og utbredte rettighetsbrudd.

Timelønn: 3 kroner

Tyske Adidas har uttalt at de håper å tjene minst 900 millioner kroner på OL-kolleksjonen.

http://e24.no/jobb/anklager-adidas-for-aa-bruke-slavekontrakter/20193195

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377928 20/04/2012 20:15
2
2rill Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
2
Kjøpte to Castelli drakter her og er veldig godt fornøyd. Skulle jeg kjøpt tilsvarende drakter fra ei utenlands nettside måtte jeg betalt toll og moms i tillegg, så prisene er absolutt bra.

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377968 20/04/2012 20:55
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Betalte ingenting i toll og moms jeg.

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1377984 20/04/2012 21:07
D
Danfea Offline
Avhengig
Avhengig
D
Veit bare at visse importører er møkkforbanna ettersom det ikke er ekte vare og det svekker markedet.

G-sport Tillertorget.
Jeg ytrer mine egne meninger på vegne av meg selv. Og g-sport er ikke å holde ansvarlig for mine meninger.
Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: kaiost] #1378117 21/04/2012 07:28
B
BjKj Offline
Ringrev
Ringrev
B
Sitat: kaiost
Fake china-varer ....ser ut til at de ekte klærne kommer derfra også...så hvorfor skal vi betale mer for "de ekte trøyene" som produseres der også:

Adidas - et av verdens mest kjente merkenavn innen sportsklær og -utstyr - beskyldes nå for å tillate ekstreme og slavelignende arbeidsforhold ved fabrikker i Asia der den offisielle kolleksjonen for OL i London produseres.
Adidas er hovedleverandør av klær til både funksjonærene som skal jobbe på lekene, og de britiske idrettsutøverne som skal delta. Nylig ble OL-kolleksjonen - i Stella McCartneys design - lansert på en stjernespekket pressekonferanse.

Om litt over 100 dager skal utøverne ta klærne i bruk i London. Nå viser avsløringer at arbeiderne som har sydd dem, er utsatt for grove og utbredte rettighetsbrudd.

Timelønn: 3 kroner

Tyske Adidas har uttalt at de håper å tjene minst 900 millioner kroner på OL-kolleksjonen.

http://e24.no/jobb/anklager-adidas-for-aa-bruke-slavekontrakter/20193195

Blir så forbanna av sånt. Hvordan kan jeg som forbruker bruke mine penger slik at jeg ikke bidrar til den slavesuppa? Finnes det merker som opperer reelt etisk og humant? Får en veldig vond smak i munnen når de store merkene (det er ikke bare adiddas) går så bredt og hardt ut mot piratplagg. De har sine egne usmakligheter å rydde opp i.

Mvh

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1378133 21/04/2012 08:25
K
Kaipa Offline
Fersking
Fersking
K
Vil det si at fake/Kina varer er ulovlig å kjøpe/selge, som det er med fotballdrakter?

Eller er det fritt fram for å produsere og selge sykkelbekledning?

Forøvrig så var det vel ingen ting å si på prisene der, hvis kvaliteten er bra:)

Specialized Stumpjumper Comp Carbon 29
Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1378174 21/04/2012 09:48
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Kan ikke skjønne det anna enn at vi som forbruker kan kjøpe det vi vil fra østen så lenge det ikke står på myndighetenes forbudsliste. Toll osv tar de som har ansvar for det seg av.

Mye av merkevarene produseres jo i østen, en del selges sikkert utenom vanlige kanaler på samme måte som Biltema sin bilstereo (Sony- med annet navn)osv, osv.

Snakket litt med en som driver et ganske stort firma innen import fra Kina. Om en tenker seg at hjulsettet jeg betalte kr. 2.300 Nkr for skal innom importør og videre til detaljist, for til slutt å få mva. på toppen av detaljistprisen havner vi vel raskt på 3-4 gangen om en er litt snill i påslaget.

Fikk forresten ødelagt ei Diamant Vulcain ramme i 2008 og fikk kjøpt ei ny fra G-sport for kr.3.000,-. (Sykkel til 40.000,-)Tviler på de solgte den med tap.

Re: Handlet hos www.sykkeldrakt.com ? [Re: 2new] #1378348 21/04/2012 16:52
T
traktoregg Offline
Besatt
Besatt
T
Dette er helt klart fake varer fra Kina. Sjekk for eksempel alixpress.com (søk etter cycling wear), og dere vil finne de samme draktene.

Jeg har to par "Castelli"-sett av denne typen. Et vintersett som nok passer bedre for vintrer rundt ekvator enn for norske vintre. Dette settet har ekstremt dårlig passform og glidelåsen bak på ene leggen røyk etter en eller to gangers bruk. Det andre settet jeg har er kort/kort. Trøya er god og sitter fint, så den liker jeg. Biben er helt ok, men paddingen er tynn. Grei til å sitte på rulla med i en time eller to.

Så tilbake til sykkeldrakt.com: Jeg finner lite informasjon om levering og slike ting, men det står i alle fall at varene "direkte fra leverandøren til deg uten andre fordyrende ledd", altså såkalt dropshipping. Leveringstiden fra Kina kan fort bli lang, og blir varen stoppet i tollen er det vel den som har navnet sitt på pakken som får et eventuelt krav. Når man bestiller varer fra utlandet må man relativt ofte dokumentere hva man har betalt for en vare, og vil da måtte betale moms+gebyr. Risken er nok relativt liten, men muligheten er der.

Dessuten er dette en piratkopi, og dermed ulovlig å kjøpe.

Moderator  support