1. Det holder såvidt med 34t foran og 11-36 for å komme seg opp grusen til Brunkollen uten å stivne helt (for min del). 2. Det er ganske vått enkelte steder, jeg skulle ta grusen til kapellet men der var det fremdeles ca 10cm snø. 3. Det gjør ikke noe at det er vått! Men mer klissete dekk enn Ardent er kanskje lurt nedover de mest steinete partiene.
Uansett fikk jeg tatt jomfrudommen på 456en. Bytte drev foran til 32t så blir det perfekt. Imponert over Revelation gaffelen, og ikke minst sykkelen i seg selv. Geometrien er spot-on.
Det er helt snøfritt men veldig vått (og glatt) på og rundt Gardlaushøgda, muligens litt snø igjen på nordsiden mot Nygård. I går ble det fjernet ca 20 trær som lå på kryss og tvers over de mest trafikkerte stiene. Alle stier som beskrevet i stiguiden Gardlaushøgda Opp er ryddet for vindfall, unntatt ett stort ett oppe ved toppen. Stort takk til motorsagfører PedroS og trelemper nilsmagnus for sterk innsats!
Det meldes for øvrig om uvanlig mye vindfall i dette området og nordover, særlig ved Skriverberget.
"Det er alltid en skam å snu, men av og til ganske lurt"
Gary Fisher Tassajara -2001, Gary Fisher Roscoe 3 -2010 Diamant Pinnacle R1 -2014, Cannondale F29 Carbon Team -2014
Ja, det skal vi kunne få til etter hvert - men jeg vil gjerne avvente til det har tørket opp - og blitt litt varmere. Har en favorittrunde som starter fra Godthaab på diverse fine tekniske stier over Gardlaushøgda og nordover mot Muren/Brunkollen og tilbake sørover på flytstier i området mellom Nygård og Skytterkollen ned mot Haga golfbane.. Invitasjon kommer!
Gary Fisher Tassajara -2001, Gary Fisher Roscoe 3 -2010 Diamant Pinnacle R1 -2014, Cannondale F29 Carbon Team -2014
Noen som kjenner til utforløypene på Hagabråtan (Ved Eikeli Gymnas). Jeg løp tilfeldigvis gjennom området. Imponerende bygging med hopp, ramper og doseringer. En sti så ut som om den var laget for få dager siden. Mange nedfarter i forskjellig vansklighetsgrad, fra flyt til tekniske dropp og hopp.
Jeg guider stisykkeltur fra parkeringen ved gravlunden ovenfor Godthaab, langs veien mellom Haslum og Bærums verk, i morgen tirsdag 12. juni.
Oppmøte på parkeringen ved gravlunden kl 19.00.
Ambisjonen er å sykle fine stier over Gardlaushøgda ned mot Muren, opp til Brunkollen, teknisk sti ned mot Skytterkollen og så flytstier mot Haga golfbane og tilbake til start. Ca 2,5 timer totalt.
Hvem blir med?
Jeg har akkurat flyttet til Haslum, skulle gjerne vært med på denne turen, men har avtalt sykling et annet sted i dag.
Hadde vært hyggelig å møte noen andre syklister i området, er ute ganske ofte rundt Pilgrimsleden - Dælivannet Deluxe, men kunne tenkt meg å finne en litt lengre tur.
Hvis det er noen (som meg) som ikke rakk denne i går, men har tid i dag, kommer jeg til å sykle ca. samme rute i kveld. Parkeringsplassen 1930, hvis noen er interesserte.