Jeg lurer egentlig på det samme. Jeg fant noe som ligner på en oversikt her, men Google Translate kunne ikke hjelpe meg nok til at jeg fikk den store oversikten. http://www.federciclismo.it/gare2012/index.asp
Den norske lisensen gjelder vel også i utlandet, det står i allefall UCI på min.
Da må du velge en som gjelder i utlandet, heter da f.eks. MASTER M40-44 EXT og koster da 775,- mot den vanlige MASTER M40-44 til 595,- UCI står det vel på alle.
Den norske lisensen gjelder vel også i utlandet, det står i allefall UCI på min.
Da må du velge en som gjelder i utlandet, heter da f.eks. MASTER M40-44 EXT og koster da 775,- mot den vanlige MASTER M40-44 til 595,- UCI står det vel på alle.
EXT har utvidet forsikring og har ikke noe spesielt med utlandet å gjøre.
Hvis du tenker på "Gran fondos" så er det fullt mulig å være med med vanlig norsk lisens. Deltar selv i Gran fondo Colline Verdicchia imorgen (22 april) og har deltatt i andre ritt tidligere.
Gran Fondo er det som tilsvarer norsk turritt på landeveien (kalles også Cyclosportifs). Hver uke gjennom hele sesongen går det slike ritt i alle regioner i Italia. Nivået på de beste er svært høyt og de beste rytterne er mer eller mindre profesjonelle. Men det er folk med på alle nivåer. Rittene er alle fellesstart (alle starter samtidig og starten er mildt sagt hektisk...) og det er ikke antydning til rullekjøring ell. Italienerne kjører knallhardt i bakkene, forsiktig nedover og uorganisert på flatene. Rittene er gjerne svært kupert.