Jeg kan ikke si jeg er veldig fornøyd med den saga fra Sportslageret... Bladet knakk første gang jeg brukte saga. Den er skarp og fin, og har en smart løsning for å låse bladet, men kvaliteten er så som så.
Nei, jeg orket ikke styre med det. Sagen fungerer selv om bladet er litt kortere. Jeg tror nok Sportslageret ville gitt meg en ny/tilsvarende sag hvis jeg hadde gått tilbake. Erfaringsmessig er det joviale i slike saker.
Jeg har en fra Plantasjen....merket plantasjen.. Har funket greit nok 3 gangers bruk, men bladet er skevit, og den er ikke imponerende kvass... Billig, til 99,-, men jeg tror nok ikke jeg kjøper den igjen... regner med at den jeg har overlever sesongen..
Jeg har en Buck og en ARS Barnel fra XXL som begge har fungert eksemplarisk, men etter noen runder med stirydding og hagebeskjæring av stokker på sikkert opp til 20cm i diameter, begynner begge å bli litt sløve. Uansett kan jeg varmt anbefale begge disse, selv om plasthåndtaket og (spesielt) bladlåsen til Buck-en har begynt å bli litt bob-bob.
Nå har jeg kjøpt en Gerber til 299,- på Obs! (faktisk), som ser veldig lovende ut.
Jeg bruker alltid en fra fiskars som man skyver bladet inn i håndtaket når d ikke er i bruk. Helt suveren og meget effektiv. Veier veldig lite og er genial å ha med i sekken. Har tatt mye trær med den. Den er langt bedre enn str tilsier..
Funnet ut at en lett liten sag som man alltid kan ha i sekken får man mest gjort med:-)
Noen som vet butikk i Oslo som har Eka Viking eller Silkys foldesager, eller noe annet i samme (topp)klasse hvis jeg ev misset noe? Tenkte rydde lit på Gardlaushøgda og ned fra Seteren gård... ikveld, el imorgen..
hahah, ibland har man griseflax!!! xxl sandvika har nå ikke bare fått in største modell av Eka Viking som er 21" lang og får akkurat plass i Evoq sekk str M/L nejda, dem har og BEAR GRYLLS, COMPACT PARANG!!!! :-D NÅ blir det ryddings...