Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Setepinne lager riper?!

Setepinne lager riper?! #1373928 16/04/2012 20:12
M
M.R.Schjøtt Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
Hei folks

Kan noen svare på hvorfor det av og til oppstår en problemstilling at setepinnen ikke vil gå rett opp eller ned hvis du ikke bruker kraft eller en lirke-metode. Har brukt grease, men uten bedre resultater. Sluttresultatet er synlige riper i setepinnen som ikke er særlig sjarmerende. Kan det hjelpe å file svakt mot kantene i seterøret eller er det som alle andre modifikasjoner på ramme; riv ruskende galt?

Send en link til tråd hvis dette allerede er tatt opp ICON_SMILE

Marcus
Weapon of choice
Cannondale Jekyll 3
Re: Setepinne lager riper?! [Re: M.R.Schjøtt] #1374189 17/04/2012 06:50
Dan Offline
More than words
More than words
Det som skjer er at mer eller mindre mikroskopiske gruskorn sniker seg inn mellom setepinnen og seterøret. Der ligger de så og lager seg en liten grop i både setepinnen og seterøret og fungerer effektivt som en liten sperre. Så da må man lirke ut setepinnen, med masse riper som resultat.

Når dette skjer med litt større gruskorn så kan det være nesten umulig å få ut setepinnen, men når den til slutt er ute og man tørket av den og seterøret, så sklir setepinnen lett og fint igjen og man lurer på hva pokker som skjedde.

Riper må man leve med. Det viser at sykkelen blir brukt.

Re: Setepinne lager riper?! [Re: M.R.Schjøtt] #1376377 19/04/2012 10:23
M
M.R.Schjøtt Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
hahaha,ja, det er sant, riper må man leve med! ICON_LAUGH takk!

Marcus
Weapon of choice
Cannondale Jekyll 3
Re: Setepinne lager riper?! [Re: M.R.Schjøtt] #1376733 19/04/2012 16:01
O
old but bald Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
O
Så enig, for min del synes jeg riper og annen synlig slitasje har en egen sjarm, det gir gjenstanden sjel på en måte.

Derfor velger jeg for eksempel å ikke ha plastbeskyttelse på telefonen, selv om det kanskje ikke er så pent, ville vært kjedelig om jeg var kjempeforsiktig med den, for så å miste den eller ødelegge den på annen måte.

Slitasje er greit, samme med biler, skal du selge den så må du gjerne fikse på de kosmetiske detaljene, men skal du beholde den kan man like gjerne samle opp litt, kommer gjerne en bulk til hehe.

Ble litt off topic dette men,,

Moderator  support