Tilværelsen som småbarnsfar har ført til at andelen "hjemmetid" har økt betraktelig. Søknad om å få benytte den ene kjellerboden til sykkelverksted ble godkjent av plansjefen før jul, og det tok ikke lang tid før hobbyrommet/tilfluktsrommet var klart.
Eget gutterom kombinert med skrotnissesyndrom/uvettig handling på crc/ebay/finn har ført til at kjellerboden fylles opp med ymse sykkelrelatert utstyr. Så da har jeg endt opp med følgende småprosjekter:
1: White XC Lite
Skiftet styre til 680mm FSA riser bar, nye holker og kortere stem
Byttet ut Shimano M486 (som er helt krise til en fyr på 100kg) med Avid Elixir 3
Satt opp med 1x9 med e13 36T
Søndag skulle jeg bare smøre kranklagret, og klarte det utrolig klønete å skru drive-side feil vei.... Noe som resulterte i bildet under. Nytt ble satt inn i dag.
Neste del som skal bestilles: Kjedefører evt ss-kit
Videre plan: bytte ut deler etter hvert som de kommer inn boden, helt til det er en "ny" sykkel
2: Kirk Precision
En venn skulle kaste (!) Kirk-sykkelen sin, og da var ikke jeg vond å be. Har stått urørt i kjelleren i snart to år, men nå er den klar for å bli budsjett-single speed.
Har kjøpt billig ss hjulsett på ebay, bremsehåndtak til flatbar.
Fikk tak i lakkfjerner på Biltema, og har brukt de siste dagene på å strippe ned malingen. Hadde det bare vært rundt rør på sykkelen...
Planen er å lakke den matt svart (det er vel det eneste jeg klarer :)) og la oversiden av overrøret og baksiden seterører være "rå" med bare klarlakk.
Mulig jeg kapper i "bukken" på originalstyret og snur det opp med for å få til bukkehorn.
3: Miniprosjekt - Trek Remedy
Satte på et par Formula K18 jeg hadde liggende. Bakhjulet glir lett og fint uten skraping, men skiven på forhjulet skurrer litt. Jeg skal prøve å gi svar på mitt eget
spørsmål i løpet av sommeren.