Nja... Jeg har et par turer på sb-66 og er ikke heeelt overbevist om at det er sykkelen for meg.. Finfin sykkel, men yeti er yeti, det funker ikke for alle. medium er nok også i minste laget for å få noe ordentlig testinntrykk. Men takk som byr!
Jeg sporet litt av i stad og snublet innom størrelse kalkulatoren til Canyon.. Er det bare meg som får litt merkelige forslag ut av den? 18,5" til meg på 189/190?? Til og med den illustrerte rytteren på skjermen så ut til å få vondt i ryggen av den sittestillingen.... Haha..
Jeg har stort sett alltid hatt sykler i størrelse large, selv om jeg ofte har blitt anbefalt xl. Har ved et par anledninger hatt xl, men kun en han vært fornøyd med en så stor sykkel. Det var en spec enduro for noen år siden.. Ellers har jeg gått for large og evt hatt et litt lenger stem enn absolutt minimum, føler at det har funket bra og gitt en kvikk og leken sykkel. Men 18,5 hadde aldri slått meg....må ha 50cm setepinne da eller!?
Re: Stisykkel: Stereo, AMR+ eller Rip9
[Re: Raymond]
#137145413/04/201216:10
Commencal har jeg hatt før, med mindre de har gjort skikkelige grep for å stive opp rammene, så funker det ikke til allsidig bruk. Morrofaktoren er på topp med Commencal, men tidligere erfart mangel på kvalitetsfølelse ift pris og altfor myke bakrammer gjør at de har falt utenfor i vurderingen..
#137150813/04/201217:37
19" er vel vanligvis large, så 18,5" er vel ikke så mye mindre enn en konvensjonell "L". Uansett er det som du vet lengden på overrøret som er viktig.
Kjapp regning viser at hvis du har gjennomsnittlig lange ben og gjennomsnittlige preferanser for setehøyde (48% av kroppslengden i benlengde og 0,883x benlengden fra senter krank til topp av sete) sier at med et seterør på 18,5" C-T, vil du ende opp med 33cm fra toppen av seterøret til overkant av setet, eller altså ca. 29cm utstikkende setepinne. Det høres litt i overkant ut, men sikkert mulig, litt avhengig av hvor overrøret treffer seterøret.
#137162513/04/201219:16
hehe en bestämd herre. jag har inte testat så kan inte säga nått men länken til bakramen (eller vad det kallas) vad jag har läst är samma som deras dh cykel. å andra sidan hjälper det inget om ramen inte är styv. men i de tester jag läst verkar den rätt bra. men å andra sida så det andra du kollar på verkar najs med! interessant å se vad det blir. föresten när du kollar på tyska cyklar på internet så kanske rose kunde vara nått. nämns rätt flitigt på happymtb . de har en test snart på deras 29er
Yeti SB-66 Focus cayo 4.0
#137801720/04/201221:40
For ordens skyld, endte med Stereo! første tur blir i morgen! Gleder meg som en unge på julaften, har knapt vært i nærheten av en sti på over et år!?!!!
#137817121/04/201209:46
Absolutt en vinner, fikk første tur i dag, har nok en del smpjustering osv igjen, men den funker upåklagelig! Er ikke i tvil om at dette er riktig sykkel for meg!
Dukker ikke delene opp, hvor har du bestilt fra da da? Ikke crc og gratis frakt vel....? Det kan ta laaaaaaaang tid...... Håper lykken snur og at de dukker opp sporenstreks mandag så du kommer deg ut i skogen!!
#137842521/04/201218:23
Bedre sent enn aldri... Men her er altså bilder av den nå nesten nye hoien... Særdeles fornøyd! Noe deler er (selvfølgelig) byttet, men all in all, ganske stock!
Redigert av Raymond; 27/04/201218:58.
#138377427/04/201219:32