Diamant er diamant

men den er jo godt utstyr for 8000 kroner. Apex gruppen er kanon til både til og fra jobb og som trening om vinteren. Med 10-delt kassetten til Sram spenner seg i fra 11 til 32 tenner er fordelen at du utveksling til de bratteste bakkene om du er på vei oppover så vel som nedover. Kan si mye positivt om Gruppesettet som blant annet følger med Ridley Crossbow cx som har veiledene pris på 15999,-.
Apex gruppen koster i utgangspunktet omlag 5000kr, litt rimeligere med kanti bremsene, men god FSA krank med "ordentlig" CX utveksling. Det er et pluss, og er derfor en fordel med lett utveksling bak siden det ikke er en kompakt krank.
Usikker på hvilke hjul som følger med men antar at de er helt ok til enten til jobb eller til generelt bruk om både sommer og vinter. I praksis får du ramme, hjul, setepinne, sete, styre, stem for 3000,- det vil jeg si er en god pris for en helt kurant cyclecross!
Nå skal det sies at det er visse forskjeller på Ridley og Diamant , jeg har ikke mye erfaring med diamant. Det er jo ikke til å legge skjul på at det blir mer vektlagt utstyr en ramme. De har blitt bedre som årene har gått og de kommer alltid godt ut i tester. (gjerne på bakgrunn av at du får mye for pengene utstyrs messig)
Vet ikke om dette var til hjelp, men om dette var min første cyclecross, og hadde fått dette tilbudet og det sto mellom andre sykler med tilsvarende utstyr til prisklasse 15000 er svaret enkelt. Ettersom du får en god pris vil jeg si dette er et godt kjøp.