Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Diamant Cyclocross sykkel - Trenger hjelp

Diamant Cyclocross sykkel - Trenger hjelp #1367142 08/04/2012 13:26
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Heisan,

Jeg ønsker å kjøpe meg CX sykkel, får 40 % på GMAX og lurte på om det er noen her inne som har erfaring eller kommentarer på denne sykkelen?

http://www.gmax.no/produkt/413105(BC_4)/diamant-sykkel-pinnacle-c3/

Det er en Diamant Pinnacle C3, se linken for utstyrsliste... Tipper jeg må ut med ca 8000 kr for denne.

Har noen av dere anbefalinger eller advarsler mot denne sykkelen? Er det et godt kjøp for 8 K?

Setter stor pris på tilbakemeldinger!!

Redigert av Pjaatmar; 08/04/2012 19:41.
Re: Diamant Cyclocross sykkel - Trenger din tilbakemld [Re: Pjaatmar] #1367349 08/04/2012 19:41
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Ikke mange som svar å få her gitt ;-(

Re: Diamant Cyclocross sykkel - Trenger din tilbakemld [Re: Pjaatmar] #1367389 08/04/2012 20:24
Øyvind V Offline
More than words
More than words
Det er nok fordi du har postet under "Kjøp: Sykler" som betyr "Sykkel ønskes kjøpt". Her er det ikke så mange som leser. Legg inn samme spørsmål under "Ymse" og du vil få svar.

ICON_SMILE

Redigert av Øyvind V; 08/04/2012 20:25.
Re: Diamant Cyclocross sykkel - Trenger din tilbakemld [Re: Pjaatmar] #1367401 08/04/2012 20:38
B
BenjaminButton Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
B
Diamant er diamant ICON_WINK men den er jo godt utstyr for 8000 kroner. Apex gruppen er kanon til både til og fra jobb og som trening om vinteren. Med 10-delt kassetten til Sram spenner seg i fra 11 til 32 tenner er fordelen at du utveksling til de bratteste bakkene om du er på vei oppover så vel som nedover. Kan si mye positivt om Gruppesettet som blant annet følger med Ridley Crossbow cx som har veiledene pris på 15999,-.

Apex gruppen koster i utgangspunktet omlag 5000kr, litt rimeligere med kanti bremsene, men god FSA krank med "ordentlig" CX utveksling. Det er et pluss, og er derfor en fordel med lett utveksling bak siden det ikke er en kompakt krank.

Usikker på hvilke hjul som følger med men antar at de er helt ok til enten til jobb eller til generelt bruk om både sommer og vinter. I praksis får du ramme, hjul, setepinne, sete, styre, stem for 3000,- det vil jeg si er en god pris for en helt kurant cyclecross!

Nå skal det sies at det er visse forskjeller på Ridley og Diamant , jeg har ikke mye erfaring med diamant. Det er jo ikke til å legge skjul på at det blir mer vektlagt utstyr en ramme. De har blitt bedre som årene har gått og de kommer alltid godt ut i tester. (gjerne på bakgrunn av at du får mye for pengene utstyrs messig)

Vet ikke om dette var til hjelp, men om dette var min første cyclecross, og hadde fått dette tilbudet og det sto mellom andre sykler med tilsvarende utstyr til prisklasse 15000 er svaret enkelt. Ettersom du får en god pris vil jeg si dette er et godt kjøp.

Re: Diamant Cyclocross sykkel - Trenger hjelp [Re: Pjaatmar] #1367613 09/04/2012 10:30
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Diamanten har enkelte detaljer som kanskje gjør den mindre egnet til stisykling og cx-ritt enn f eks Ridleys sykler, men det er detaljer som neppe vil ha noe å si, eller som kan være positive for annen bruk. Jeg merker meg at vaieren til framgiret går under underrøret. Diamanten har rett setepinne (uten set-back), og det er en litt merkelig snarvei for å få mer vekt over framhjulet. Antakelig vil du sitte bedre på sykkelen om du setter på setepinne med set-back, men det er mulig at du da vil få noe mindre vekt over framhjulet.

Alt i alt virker det som et fornuftig valg å kjøpe diamanten framfor å punge ut med det dobbelte for en belgisk sykkel.

Re: Diamant Cyclocross sykkel - Trenger hjelp [Re: Pjaatmar] #1368850 10/04/2012 20:31
Pjaatmar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Øyvind: Takk for hjelpen, nybegynner her på forumet ;-)

BenjaminButton og Lektern: Tusen takk for gode svar! Da blir det nok Diamanten på meg!

Moderator  support