Jeg bruker (nesten aldri) ikke pariserdekk til trening. Vittoria Pit Stop feiler annenhver gang. På evt. trening med pariserdekk har jeg med et forlimt reservedekk i tillegg til Pit Stop.
Keramiske lagre er dyre. Det er vel kanskje en watt å spare ved 40 km/t om du går for de gearoljesmurte CULT-lagrene til Fulcrum/Campa, og mye mindre om det er fettsmurte keramiske lagre.
Hjulsettene du nevner er alle bra (og dyre), men du bør vel nesten ta med Enve Smart 3.4 (all round) og/eller 6.7 (aero) også.
Høyprofil helkarbonhjul for åpne dekk har jeg lite sans for. Bedre med alubremsebane da. Fulcrum Red Wind XLR synes jeg ser interessante ut.
Jeg takker for bra svar, desverre så gjør ikke dette at det blir enklere å bestemme seg
Jeg har lyst på 1 nytt hjulsett som jeg kan bruke til ritt ( 3-4st i året ) og trening ( 4-6ggr i uken ).
Så det viktigste for meg er egentlig ett bra hjulsett på trening da det faktiskt er det jeg driver mest med. Samtidig ønsker jeg å minske total vekten av sykkelen litt og mine nåværende hjul er noe av tingene som skal byttes ut for å minske vekten. ( Mavic cosmic carbon SL clincher )
Ønsker meg ett hjulsett som er "bedre" enn cosmic og lettere, om det er pariser eller clincher er ikke så nøye, men føler at hjulene blir litt lettere med pariser. Er per idag ikke så mye å slanke på "magen" så det er på tide at sykkelen får slanke seg lit og skattepengene trenger å kvittes med innen fruen får fatt på de

Beslutsangst....ikke gøy
Cae.