Næringstabell med sammenlikning av tre ulike Måltidserstattere -->shaker (med forbehold om feil og mangler) vitamin- og mineralinnhold er ikke tatt med:
Veiledende priser fra nettforhandlere i Norge. Det finnes helt garantert mer lønnsomme metoder å benytte seg av. Man kan handle fra det glade utland, enkelte distributører oppererer med en pyramide av forselgere og noen av produktene kan handles i større kvantum for langt lavere pris. Som sagt; kun veiledende og med forbehold om feil og mangler:
Jeg har enda ikke skjønt hvorfor noen velger 1 bøtte måltidserstatter, kontra 1 bøtte protein og 1 bøtte karb. Da sparer du 50%+ i cash og du kan dosere/variere forholdet mellom de 2 næringsstoffene etter behov.
Jeg har enda ikke skjønt hvorfor noen velger 1 bøtte måltidserstatter, kontra 1 bøtte protein og 1 bøtte karb. Da sparer du 50%+ i cash og du kan dosere/variere forholdet mellom de 2 næringsstoffene etter behov.
Godt poeng!Tanken har slått meg også, særlig når man ser hvor "subjektiv" den optimale sammensetningen av næringstoffer er fra de ulike leverandørene. Vitaminer og mineraler tar man jo gjerne i tillegg uansett...
Måltidserstattere inneheld masse vitaminar, mineralar og fiber og litt feitt, i tillegg til protein og karbo.
Herbalife Formula 1 Ant g i forpakning: 550g Pris pr pk:386kr Pris pr kg: 701,82kr
Legg gjerne til lenker eller opplysninger til steder man kan handle de ulike erstatterne billigere i denne tråden.
Man kjøper selvfølgelig Herbalife fra England, sjekk ebay.co.uk eller send meg pm så kan du få kontaktinfo til han jeg kjøper av. Går akkurat under tollgrensa. Ca 240-250 for 550 gram med porto.
Den tabellen er jo lite lystig lesing for de som er herbalife fantaster. Jeg er langt ifra noen ekspert på kosthold men har fått med meg at mye sukker ikke er av det gode. Andelen proteiner er også mindre som følge av dette sansynligvis. Også mye natrium. Og for ikke å snakke om prisen.
Jeg har akkurat kjøpt Star Nutrition Meal-Pro, er fornøyd med restitusjonsdrikkene deres, som jeg nå har brukt en god stund. Som aktiv utøver føles det betryggende at produktene testes for ulovlige subtanser.
Bare og kjøpe og prøve det. Men det er like stor forskjell på måltidserstattere som det er på f,eks RC cola eller annen billig cola og ordentlig Coca cola. Eller er det kanskje ikke forskjell???
Hva er galt med noen brødskiver med makrell i tomat? Måltidserstatter er en selvmotsigelse, du kan ikke erstatte et måltid med et måltid. Det du isåfall erstatter måltiden ditt med er ikke et fullkomment måltid. Bare mat er det, tenk mat og ikke næringsstoffer.
Nei, ser man på innhold pr porsjon er det ikke like stor forskjell på mengden sukker. Tabellen burde vel strengt tatt vært oppdatert med fargekoder på pr porsjon istedet.
Herbalife går fra å ha mest natrium pr 100 gr til å ha minst pr porsjon.
Kven er ein porsjon ment for? Herbalife inneheld jo omtrent same energimengde per hundre gram pulver, men mykje mindre per porsjon. Da er det vel openbart at ein må eta fleire porsjonar av Herbalife i løpet av dagen, samanlikna med dei to andre. Men dette har kanskje samanheng med at Herbalife er meir eit slankeprodukt for relativt lite aktive folk, mens dei andre er meir ment for kroppsbyggarar og andre med høgt aktivitetsninvå.