Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Valg av ny sykkel 29er..

Valg av ny sykkel 29er.. #1362374 30/03/2012 19:48
bulldogman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei.

Lurer på hva andre mener om mitt sykkel valg (tanker). Jeg blir jo aldrig enig med meg "sjæl"
Jeg har falt for Cannondale Flash Carbon 3 29er, scott scale pro 29er. Jeg holdt også på å kjøpe Cannondale scalpel carbon 29er, men den var dog mye dyrere. Jeg trenger vel strengt tatt ikke den sykkelen, men jo kanskje.

De to førstnevnte syklende er jo utsolgt overalt...skulle helst hatt sykkel i går.

Sykler stort sett på grusveier med høy intensitet (soner) men også stier.Bedre sykkel du har, mer stier blir det.
Sykler man på stier så får man i tillegg enda bedre trening og moro er det.

Så hva kan man velge av andre merker, jeg merker jeg heller mest mot Cannondale og scott.

Gary fisher, eller trek som det heter nå har også mye bra, men jeg har ikke falt for noen, eller sett på noen.
Jeg digga omtalen "best i test" for Flash Carbon 3 29er, og ramma skal vist nok være noe av det bedre.

Jeg er overhode ikke noe spesialist, og har egentlig veldig lite peiling på hva som er montert på sykkelen, dog noe vet jeg.

Andre merker er sikkert vel så bra, kanskje bedre, men problemet mitt er at jeg aldrig får bestemt meg siden butikkene ikke klarer levere det jeg har sett på før mai.

Og jeg skal kun ha 29er. 

Pris fra 20000-30000, men om en kjempebra sykkel koster 15000 kr og jeg vil bli storfornøyd så er jo det bra, da får jeg jo sko, pedaler, kamera og mye annet stash.

Litt forvirra, men noe finner jeg....takker for innspill. Og vi alle vil jo ha noe som er litt fett og skikkelig.

Siste året har jeg syklet på en dårlig, billig garyfisher fisher sykkel med bagasjebrett og alt skrangler...og like glad er jeg å tråkke innover i marka. Skivebremser, hva er det? Hehe, ikke godt vant det siste åre skal dere vite. Så fornøyd kommer jeg til å bli.

BDM

Re: Valg av ny sykkel 29er.. [Re: bulldogman] #1362388 30/03/2012 20:13
B
brandonman:) Offline
Ringrev
Ringrev
B
hva er skivebremser? hva slags verden lever jeg i? ICON_LAUGH neida,var kansje litt slem der... skivebremse er stor sett samme mekanisme som på blibremser, en skive som er feste til hjullet blir presset av 1 bremsekloss på hver side,bremseklossene sitter da på selve bremsen,som er festet til gaffelen.Det finnes mekaniske(wire) eller hydraulisk(olje,hydraulikk).Skivevremser bremser svært godt i de aller fleste forhold og trenger svært lite vedlikehold.DE aller fleste syklene fra 2000 oppover har bremseskiver.For min del (og de aller fleste) er det et must å ha skivebremser! ICON_SMILE du trenger ikke å gå for noe så dyrt hvis du skal begynne å sykle terreng. sykler i 10-20 tusen klassen er svært gode for dine ferdigheter... i Denne prisklassen burde du få kjøpt en ganske godt utstyrt sykkel. Det vanlige er :karbonramme,god demper(SID,R7,FOX 32 osv.), gode lette og sterke hjul.og girgrupper som xt/xtr (xo/XX) og karbonkrank og masse karbon-stæsj selvfølgelig ICON_SMILE anbefaler at du kjøper sykkelen der de har peiling på sykkel og gir deg god service! forslag til butikker: stians-sport,sykkeldelisk,oslo sportslager,disse ligger i oslo,vet ikke hvor du bor så...

men lykke til med kjøpet,og selvsagt noe av det viktigste: gå for en sykkel som passer kroppen din(geometri), ikke lommeboka!! ICON_WINK

Re: Valg av ny sykkel 29er.. [Re: bulldogman] #1362402 30/03/2012 20:27
bulldogman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hehe, takker for klokt svar. Jeg vet jo hva skivebremser, hydralikk osv er...LOL

Bor i Oslo, og har vært i bogstadveien og tittet. Stians sport har jeg ikke hørt om, men skal sjekke.

Helt enig at jeg må handle der dem har peiling. Får ta en runde i morgen. Du er inne på noe at jeg får en kjempesykkel til mitt bruk, men må bare treffe den sykkelen som jeg også får en god følelse til.

Tusen takk for svar. ICON_SMILE veldig bra ICON_SMILE det fikk meg til å tenke litt annerledes ..

BDM

Re: Valg av ny sykkel 29er.. [Re: bulldogman] #1362403 30/03/2012 20:28
bulldogman Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Til mitt bruk for en rimeligere penge (skulle det stå skrevet)

Re: Valg av ny sykkel 29er.. [Re: bulldogman] #1362425 30/03/2012 21:02
B
brandonman:) Offline
Ringrev
Ringrev
B
bare hyggelig,ja du får mye sykkel for en lavere pris,sykler over 30000 er litt mer for de "proffe"mosjonistene ICON_WINK

Moderator  support