Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 7 av 13 1 2 5 6 7 8 9 12 13

Hva er "kulturen"?

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Dan] #1367790 09/04/2012 14:49
gare Offline
More than words
More than words
Sitat: Dan
Sitat: Freakout
Hvis jeg har forstått det riktig her, så handler landevei om stil, og det har Mercedes.

Ja, Mercedes lager kjempefine taxier, og alle vet jo at det er kjempestas og eksklusivt å ta taxi. ICON_WINK

Knegg.

Apatien i samfunnet er økende, og ingen bryr seg.
Re: Hva er "kulturen"? [Re: Dan] #1367798 09/04/2012 15:05
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Godt poeng, da får rytterene som må gi opp en bahagelig reise til mål ihvertfall. (Slenger på noen smileys jeg også) ICON_WINK ICON_WINK

Tryner du aldri, prøver du ikke hardt nok!
Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1367800 09/04/2012 15:08
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
Mer stas med en Nissan Skyline enn en taxi-Merce i allefall ICON_SMILE

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1367807 09/04/2012 15:21
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Skal vi virkelig ha en debatt om hvem som lager de beste bilene av Mercedes og Nissan? Det at Taxisjåfører kjører Mercedes og ikke Nissan, kan du jo spørre deg selv om. Mercedes har eget F1 team. Greit Skyline går fort, men det er langt i fra F1. Period.

Tråden har sporet av nok syns jeg.

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Freakout] #1367816 09/04/2012 15:33
bullet Offline
Besatt
Besatt
Tråden har sporet av nok syns jeg.

Sånn blir det, når du skal begynne å blande bilmerker inn i dette. Skyld deg sjæl, som det heter.

En god taper forblir en taper.

Carlberg Velo
Re: Hva er "kulturen"? [Re: Albo] #1367822 09/04/2012 15:39
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Jeg lurer på hvorfor det er galt i å vise at man holder med ett sykkellag sånn som med ballspill. Men det er vel Rapha hipsterne som som mener at alt burde være som i gamle dager. På med peace halskjede og la håret gro...

Håper jeg skaper litt debatt her

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Freakout] #1367833 09/04/2012 15:48
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Jeg lurer på hvorfor det er galt i å vise at man holder med ett sykkellag sånn som med ballspill. Men det er vel Rapha hipsterne som som mener at alt burde være som i gamle dager. På med peace halskjede og la håret gro...

Fordi du ender opp med å kjøre rundt som en reklameplakat for en merkevare du mest sannsynlig ikke har noe særlig til overs for, i motsetning til ved ballspill hvor du viser at du holder med klubben og byen – som har en langt historie full av kultur.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Hva er "kulturen"? [Re: Freakout] #1367835 09/04/2012 15:49
srs Offline
Avhengig
Avhengig
Tråden sporet av igjen.... er det ikke bil vi prater her

Nissan er race nok for meg;-)

Redigert av srs; 09/04/2012 15:50.

It`s not the fart that kills, but the smell
-Petter Solberg-

http://rittranking.merida.no/person/64252/view
Re: Hva er "kulturen"? [Re: srs] #1367840 09/04/2012 15:55
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Joa, for deg så er det kanskje nok, men tygg støv og grus når du blir frakjørt

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Fox] #1367842 09/04/2012 15:55
Alpers Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Fox
Sitat: parkprest

Når det gjelder sydeuropeere, som er de jeg kan uttale meg om, brytes det friskt mot stilpolitiets regler, særlig den om lagtrøyer/drakter.

+1.
Kom akkurat hjem fra ferie i ved Mont Ventoux, og fy og faen så mye stygg bekledning og klubb, ja la oss kalle det "drakter", som så ut som de var laget av en fargeblind kar på midten av 80-tallet.

For å si det sånn hadde jeg de eneste Raphaklærne som var å spotte.

Og tyskerne! Don't get me started!

Allikevel ser de dønn strøkne ut. De er syklister til sin hals. Det bare bor i dem, og akkurat dét kan verken kjøpes for penger, eller selges av Rapha.

Og nettopp der, har de aller fleste mangt å lære.

Henrik Alpers
Redaktør | Landevei
landevei.no
@landevei
@henrikalpers

Re: Hva er "kulturen"? [Re: magnusc] #1367845 09/04/2012 16:00
Freakout Offline
Veteran
Veteran
Sitat: magnusc

Fordi du ender opp med å kjøre rundt som en reklameplakat for en merkevare du mest sannsynlig ikke har noe særlig til overs for, i motsetning til ved ballspill hvor du viser at du holder med klubben og byen – som har en langt historie full av kultur.

Altså, det har vært mange diskusjoner rundt valg av hovedsponsor i ballspill, men det koker egentlig ned til penger, og ikke hva supporterne ønsker. Hater du Carlsberg øl, så må du finne deg i det om du er Liverpool fan. Adapt and overcome:)

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Alpers] #1367859 09/04/2012 16:23
Hæ? Offline
Navnet skjemmer ingen.
Navnet skjemmer ingen.
Sitat: Alpers
Sitat: Fox
Sitat: parkprest

Når det gjelder sydeuropeere, som er de jeg kan uttale meg om, brytes det friskt mot stilpolitiets regler, særlig den om lagtrøyer/drakter.

+1.
Kom akkurat hjem fra ferie i ved Mont Ventoux, og fy og faen så mye stygg bekledning og klubb, ja la oss kalle det "drakter", som så ut som de var laget av en fargeblind kar på midten av 80-tallet.

For å si det sånn hadde jeg de eneste Raphaklærne som var å spotte.

Og tyskerne! Don't get me started!

Allikevel ser de dønn strøkne ut. De er syklister til sin hals. Det bare bor i dem, og akkurat dét kan verken kjøpes for penger, eller selges av Rapha.

Og nettopp der, har de aller fleste mangt å lære.
Som alltid - hør på Alpers!

I det hele tatt - og for egen regning - hvis du har større kvaler med å finne rett bekledning og riktig barberingsutstyr for solariumsbrune legger (og det som verre er) enn David Beckham har med å velge kvinneundertøy før kampene, er nervøs for å sykle med ventilhettene påmontert, hater svarte sokker og synes det viktigste med hjelmen er utseendet ... ja, da er du ingen syklist. Da er du kun en posør. Posører er kun teoretikere, og blir frasyklet i det virkelige liv av min avdøde bestemor med kurv på styret.

Moralen er; sykle med det du har, lytt til erfarne syklister som gir råd som faktisk kan forbedre prestasjonene dine og gi bæng i råd fra alle som kun skal forbedre utseendet ditt.

Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM!
Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Hva er "kulturen"? [Re: Freakout] #1367875 09/04/2012 16:38
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M

Altså, det har vært mange diskusjoner rundt valg av hovedsponsor i ballspill, men det koker egentlig ned til penger, og ikke hva supporterne ønsker. Hater du Carlsberg øl, så må du finne deg i det om du er Liverpool fan. Adapt and overcome:)

Men det er fortsatt klubben du søtter når du går med drakta, mens med sykling så er det kun merkevaren som sponser noen syklister. Neste år kan sykkellaget være dødt… mens fotballklubben lever evig.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Hva er "kulturen"? [Re: magnusc] #1367884 09/04/2012 16:48
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B

Men det er fortsatt klubben du søtter når du går med drakta, mens med sykling så er det kun merkevaren som sponser noen syklister. Neste år kan sykkellaget være dødt… mens fotballklubben lever evig.[/quote]

Klubber lever heller ikke evig, her hadde vi ett eliteserielag i håndball, ett par mil unna hadde de også ett lag i eliteserien og for å bli sterkere slo de seg sammen, det førte til at interresen ble borte her i bygda, noe bedre ble det ikke da den nye "klubben" skiftet navn så de fikk ett mer kjent stedsnavn i klubbnavnet.

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1367889 09/04/2012 16:52
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B
Det morsomme med alle dustete uskrevne regler og kultur er at det er så gøy og bryte koden, nå sitter jeg og lurer på om jeg skal kjøpe ventilhetter med Swarowski-krystaller eller LED-lys ICON_SMILE

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Hva er "kulturen"? [Re: bvp] #1367920 09/04/2012 17:40
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: bvp
Det morsomme med alle dustete uskrevne regler og kultur er at det er så gøy og bryte koden, nå sitter jeg og lurer på om jeg skal kjøpe ventilhetter med Swarowski-krystaller eller LED-lys ICON_SMILE

Som alltid med koder; det er gøy å bryte de, når man kan og forstår de.

pedalistisk !
Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1367925 09/04/2012 17:46
T
turbo Offline
Veteran
Veteran
T

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1367952 09/04/2012 18:23
R
Raskall Offline
More than words
More than words
R
Når man er inne på ventilhetter. Disse er vel skikkelig bling:

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1368131 09/04/2012 22:39
A
Albo Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: Hæ?
Som alltid - hør på Alpers!

I det hele tatt - og for egen regning - hvis du har større kvaler med å finne rett bekledning og riktig barberingsutstyr for solariumsbrune legger (og det som verre er) enn David Beckham har med å velge kvinneundertøy før kampene, er nervøs for å sykle med ventilhettene påmontert, hater svarte sokker og synes det viktigste med hjelmen er utseendet ... ja, da er du ingen syklist. Da er du kun en posør. Posører er kun teoretikere, og blir frasyklet i det virkelige liv av min avdøde bestemor med kurv på styret.

Moralen er; sykle med det du har, lytt til erfarne syklister som gir råd som faktisk kan forbedre prestasjonene dine og gi bæng i råd fra alle som kun skal forbedre utseendet ditt.

Kostelig å starte et innlegg om å være en maverick og ikke følge strømmen med å si "hør alltid på Alpers" ICON_WINK

Moralen er vel strengt tatt at 99,9% av oss dilter, bare velg (mer eller mindre bevisst) noen å dilte etter

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1368278 10/04/2012 09:54
rockphotog Offline
Besatt
Besatt
Nok en fin tråd, flott start på arbeidsuka etter påskeferien. Håper ikke tråden tar ferie.

Kan skryte på meg å ha vært i New Yorks eneste sjappe med Rapha-klær i påsken, UTEN å ha kjøpt noe. Dyrt og smått -- på tide med showroom i Oslo?

"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Freakout] #1368290 10/04/2012 10:09
K
kodax Offline
Veteran
Veteran
K
Videreføringen med Radioshack er også veldig bra, men de har fått Nissan som sponsor, makan til nedtur!

Hva er det jeg ikke skjønner; Nissan er ikke greit, men det er en billig-elektronikk-kjede? (Vi snakker ikke akkurat om B&O, Apple e.l.)

Re: Hva er "kulturen"? [Re: bvp] #1369920 12/04/2012 08:06
Fetter Anton Offline
Fersking
Fersking
For å fortsette litt OT.
Er det ikke slik at de fleste profflag i sykkel har navn etter hovedsponsor, T-Mobile, Radioshack, Quickstep, for å nevne noen.
Hvis vi skal dra den over til ballspill, så har vel de i hovedsak navn med stedstilhørighet (OK, med unntak av PSV og sikkert noen til).
Videre så er det vel svært få som bare holder med spillere og ikke laget i ballspill. Liker man Hushovd, så liker man det laget han kjører for pr dags dato.
Selv om man skulle like Zlatan, så er det vel svært få fotballfans som har kjøpt Ajax, Juventus, Inter, Barcelona og Milan-trøye i løpet av hans karriere.

Som det ble nevn over, så er det jo kjipt å ha åpnet puben Onkel Team High Road for å samle fans av favorittlaget.

Eventuelle skrivefeil er lagt til kun for irritasjon.

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1369967 12/04/2012 08:54
Johnny Yuma Offline
Avhengig
Avhengig
Får man slanger med bilventil til Racer? Mye bedre utvalg av ventilhetter.

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Fetter Anton] #1369986 12/04/2012 09:14
C
Corduroy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Er enig i at det primært er en stor forskjell når det gjelder ballspill og sykkel og fans av et lag. Uavhengig av det er det i mine øyne viktig å skille mellom det å være fan av et lag og det å ha "sansen for" en spiller/syklist. Medgangssupportere finner man sikkert også i begge leire!
For min del er jeg stor tilhenger av EBH, men ikke nødvendigvis Sky.
Og jeg vil påstå at det går an å være tilhenger av et lag/organisasjon som skifter sponsorer av og til. Til tross for at trøya endres.
Jeg ble som sikkert mange andre en tilhenger av Banesto (tidligere Reynolds) på tidlig 90-tallet, sikkert pga Indurain. Og det har ikke endret seg for min del i ettertid med Caisse d'Epargne eller Movistar.

Re: Hva er "kulturen"? [Re: rockphotog] #1369996 12/04/2012 09:23
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: rockphotog
Kan skryte på meg å ha vært i New Yorks eneste sjappe med Rapha-klær i påsken, UTEN å ha kjøpt noe. Dyrt og smått -- på tide med showroom i Oslo?

Hehe. Nede på Mallorca har Velotel alliert seg med Cyclos Quintana og satt opp en Assos Boutique på hovedplanet. Høy omsetning (jeg er medskyldig). Herlig kjøpsopplevelse...
Så ikke mange i Raphaklær der nede heller egentlig. Faktoren Assos:Rapha tipper jeg var 50:1.
Men et Raphashowroom i Oslo ville nok være butikk, kanskje et sted hvor man kan få seg en Parlee eller Pegoretti attåt?

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1370197 12/04/2012 12:55
silverwrx Offline
Besatt
Besatt
Jeg får noia av Assos-mannen. Klarer ikke Assos som merke pga han. Brillene. Capsen. Virker som en superblærete fyr. Hater Assos, pga av han.

Er det bare meg?

*tenke: er kanskje det*
-Samme har jeg med SWIX klær. Klarer det ikke. Swix er smøring, ikke klær.
-Og med Bjørn Dæhlie. ALDRI kan jeg ta på meg klær som det står BJ på. BJ er noe man får, absolutt ikke noe tar på seg.
-Scott. Scott er alpinskistaver. Period. Skistaver som er utdanket av bedre merker.
i could go on...

Materalistisk perfeksjonist. Jepp.

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1370251 12/04/2012 13:42
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Assos-jenta er da søt?

Re: Hva er "kulturen"? [Re: Valentino] #1370320 12/04/2012 14:45
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Valentino
Hehe. Nede på Mallorca har Velotel alliert seg med Cyclos Quintana og satt opp en Assos Boutique på hovedplanet. Høy omsetning (jeg er medskyldig). Herlig kjøpsopplevelse...
Så ikke mange i Raphaklær der nede heller egentlig. Faktoren Assos:Rapha tipper jeg var 50:1.
Men et Raphashowroom i Oslo ville nok være butikk, kanskje et sted hvor man kan få seg en Parlee eller Pegoretti attåt?

Sist jeg snakket med Alex om dette mente han det kunne være mulig å få det til på Raske Sykler, da kunne du iallefall fargematche en Parlee. Hvis ryktene om at Alex nå bare freelancer for Rapha medfører riktighet, er kanskje sjansen borte.
Jeg har vanskeligere for å se for meg et Rapha-hjørne på Sportslageret. Eller Antondelisk.

Redigert av parkprest; 12/04/2012 14:48.

pedalistisk !
Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1370483 12/04/2012 18:11
N
NAVN? Offline
Entusiast
Entusiast
N
Det værste med Assos er vel at stumpen skinner gjennom etter x antall turer. Tør ikke lenger bruke min ene assos etter hva jeg har sett. Idag så jeg mann i fullt Rapha utstyr, ræser og barnevogn. Jeg vet ikke jeg. Må Rapha ha et eget hjørne i en butikk? Kan det ikke henge på knagger rundt forbi sånn som andre varer?

Re: Hva er "kulturen"? [Re: knertn] #1370555 12/04/2012 19:33
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
DET ville være ukultur. ;-)

Side 7 av 13 1 2 5 6 7 8 9 12 13

Moderator  support, Valentino