Hei Har lyst på en juksepinne, og en av disse med kablene festet til den faste delen frister, men hvem av KS LEV og Crankbrother kronlog tror dere er det beste valget? Begge skal vel være mulig å få tak i før sommeren en gang.
For å være helt ærlig: ingen av dem før de har vært på langtidstest. KS har ikke helt erfaringsmessig holdt så lenge og har vært rass å overhale fullstendig (finnes ikke mulighet for å pumpe luft på i950), og Kronolog har et interessant konsept som ikke nødvendigvis er verifisert som holdbart under norske forhold (gjørme og vann).
Alternativer er: Gravity Dropper, som veier et halvt tonn og ser jævlig ut - men varer bare. BlacX Jewel AM+, som nylig har fått norsk importør og har tilsvarende funksjon som GD.
Det er vel litt risiko forbundet med å kjøpe disse to nå ja, men noen må jo være blant de første :-P Ift. mulighet for egenservice virker kanskje kronolog som det beste alternativet for meg, og selv om den bryter sammen på tur, ser det ut til at man i hvert fall får låst den i en posisjon "manuelt". Video
Redigert av jaks74; 29/03/201216:06.
Re: KS LEV eller Crankbrother kronolog?
[Re: jaks74]
#136166429/03/201218:17
Ift. mulighet for egenservice virker kanskje kronolog som det beste alternativet for meg, og selv om den bryter sammen på tur, ser det ut til at man i hvert fall får låst den i en posisjon "manuelt". Video
Det er et meget godt salgsargument. Gi gjerne tilbakemelding om hvordan en slik funker i møkka hvis du skulle gå for noe slikt.
Da har pinkbike testet kronolog over lengre tid. Nå er dette i statene, så de har ikke gjørmen vi har her på berget. Men de hakkene på pinnen slites bort ganske fort og gjør at pinnen ikke låser seg, selv i helt ute posisjon.
Da var Kronolog ute av bildet ser det ut til. Noen amerikanske butikker snakker om begynnelsen av august for levering av KS Lev så da blir en sesong til med det man har.
He took the road less travelled, but somehow won out in the end
[Re: Loki]
#139364909/05/201210:30
For å være helt ærlig: ingen av dem før de har vært på langtidstest. KS har ikke helt erfaringsmessig holdt så lenge
Er du ikke (helt) ærlig vanligvis?
Min KS har holdt fint i to sesonger uten et snev av vedlikehold, foruten vanlig vasking. Nå er den godt i gang med sin tredje.
Har en KS som jeg har repafikset til å funke godt. De "fleste" jeg kjenner som har eller har hatt KS har hatt problemer med sine.
Selv har jeg blitt litt mer positiv til Lev etter å ha sett litt presentasjon av den av følgende grunner: - Jeg trodde den hadde samme innmat som før, men antar den er bedre nå. - grunnen til at jeg var skeptisk til gammel innmat var at man ikke kan justere lufttrykk. Det kan man på LEV
Skal en gang snart poste en tråd om hvordan man får en KS i950 som funker rass til å funke gudd, men har ikke helt fått meg til å gjøre det enda.
Sitat: Loki
Da var Kronolog ute av bildet ser det ut til. Noen amerikanske butikker snakker om begynnelsen av august for levering av KS Lev så da blir en sesong til med det man har.
Sjekket med Deler? Den ligger i hvert fall inne i deres "nettbutikk".
håper min dukker opp i morgen..... så lite erfaringer foreløpig, men planlegger sykling resten av uka....så da får jeg vel testet noe i hvert fall, og kan komme med litt innledende erfaringer over helgen.
Jeg har hatt min første gravitydropper i 8 år nå og den er still going strong (den ble med over til fatbiken fra en annen sykkel). Selv om jeg vet de har gjort noen forsterkninger med senere modeller, så har aldri hatt noen problemer, selv om jeg har kjørt ganske hardt til tider. (Jeg har totalt 3 gravitydroppers)
KS Lev er den verdige arvtakeren til gravitydropper, etter mitt syn.
Every man is guilty of all the good he did not do.
Jeg har KS Lev remote og min er blitt brukt i veldig gjørmete forhold mange ganger i sommer/høst. Fungert som den skal, merker heller ingen slark eller lignende.
Digger "holkeholder" knappen, mye bedre enn reverb.
Fra en tur tidligere i høst.
Redigert av kitbay; 19/11/201210:01.
[Re: kitbay]
#152272519/11/201210:35
Jeg har KS Lev remote og min er blitt brukt i veldig gjørmete forhold mange ganger i sommer/høst. Fungert som den skal, merker heller ingen slark eller lignende.
Digger "holkeholder" knappen, mye bedre enn reverb.
Fra en tur tidligere i høst.
KS Lev pinnen virker som den er bombesikker. Men lurer fortsatt på hvordan den mekanismen funker sammenlignet med KS Supernatural.
Min KS lev har litt slark, men veldig lite...mindre enn Reverb'en jeg hadde tidligere. Det som irriterer meg litt, og som jeg vel ikke har merket før i det siste, er at den er omtrent umulig å senke om jeg ligger litt bakpå setet.... Den er også i overkant treg opp igjen. Har sjekket lufttrykket, og det er som det skal... Har ikke åpnet eller gjort noe mer med den foreløpig.
[Re: jaks74]
#152275519/11/201211:19