Kjøpte tacx fortius i fjor høst og den har fungert glimrende til nå, men i dag fikk jeg ikke kontakt mellom sykkel og datamaskin.
I programmet ser man på høyresiden av vinduet en rød "x" hvis noe ikke er tilkoblet riktig. ingenting bortsett fra pulsmåler fungerte. Jeg trodde først at pulsmåleren måtte gå gjennom "kontrollboksen" (Den med pil opp/ned, enter og cancel). Men i følge programvaren var pulsmåler ok uten at noe var tilkoblet.. Skjønner ikke helt hvordan bærbaren klarer å ta i mot signalene fra pulsbeltet, men samma det

Synes det virker som systemet ikke får strøm fra "power back", siden ingen av komponentene er i orden. Kontrollboksen får kontakt med bærbar over usb-kabel, det orange lyset blinker hvertfall godt når den er tilkoblet, så tror ikke det har noe med usb-kabelen å gjøre. Kan vel også utelukke at det er kabel fra power back til kontrollboksen som er problemet, da svingefunksjonen har en egen kabel inn til kontrollboksen og denne funker heller ikke.
Alt er restartet minst 5 ganger, ledninger stappet ut og inn osv.. hele pakka. Har også sjekket at power back er slått på

Noen som har erfaring med noe lignende?
Passer dårlig med ødelagt rulle nå, langtidsvarselet viser minusgrader av og til den neste uken i trøndelag. Blir småsjalu når jeg ser turbilder fra sør og østlandet med tørr asfalt, sol og 10-15 grader