Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ikke kontakt på Tacx fortius

Ikke kontakt på Tacx fortius #1361050 28/03/2012 20:22
T
terrlundamo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Kjøpte tacx fortius i fjor høst og den har fungert glimrende til nå, men i dag fikk jeg ikke kontakt mellom sykkel og datamaskin.

I programmet ser man på høyresiden av vinduet en rød "x" hvis noe ikke er tilkoblet riktig. ingenting bortsett fra pulsmåler fungerte. Jeg trodde først at pulsmåleren måtte gå gjennom "kontrollboksen" (Den med pil opp/ned, enter og cancel). Men i følge programvaren var pulsmåler ok uten at noe var tilkoblet.. Skjønner ikke helt hvordan bærbaren klarer å ta i mot signalene fra pulsbeltet, men samma det ICON_SMILE

Synes det virker som systemet ikke får strøm fra "power back", siden ingen av komponentene er i orden. Kontrollboksen får kontakt med bærbar over usb-kabel, det orange lyset blinker hvertfall godt når den er tilkoblet, så tror ikke det har noe med usb-kabelen å gjøre. Kan vel også utelukke at det er kabel fra power back til kontrollboksen som er problemet, da svingefunksjonen har en egen kabel inn til kontrollboksen og denne funker heller ikke.

Alt er restartet minst 5 ganger, ledninger stappet ut og inn osv.. hele pakka. Har også sjekket at power back er slått på ICON_SMILE

Noen som har erfaring med noe lignende?

Passer dårlig med ødelagt rulle nå, langtidsvarselet viser minusgrader av og til den neste uken i trøndelag. Blir småsjalu når jeg ser turbilder fra sør og østlandet med tørr asfalt, sol og 10-15 grader ICON_SMILE

Re: Ikke kontakt på Tacx fortius [Re: terrlundamo] #1361114 28/03/2012 22:08
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B
Det ligner mistenkelig det problemet som dukka opp på min Tacx Flow Multiplayer i går kveld,TTS3 viser at pulsmåler og styre-enhet virker men ikke bremsen, trekker jeg ut RJ11-pluggen og setter den inn igjen får jeg kontakt med bremsen i kanskje ett halvt sekund, har testet med andre USB-kabler men det er ingen endring.

Uten bremsen får jeg heller ikke brukt programvaren heller, uten kontakt med bremsen kan jeg ikke starte rlv-videoer eller kjøre noen av de andre programmene, selvfølgelig kan jeg gi blaffen og bare sette på musikk men det blir en nedtur.

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Ikke kontakt på Tacx fortius [Re: bvp] #1361136 29/03/2012 04:56
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Det er en fiffig alarm som slår inn fra tacx`s side;
Rullene prøver å si at nå er det vår, og vi ruller må få en pause til oktober monkey

Re: Ikke kontakt på Tacx fortius [Re: bvp] #1361312 29/03/2012 09:26
T
terrlundamo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Sitat: bvp
Det ligner mistenkelig det problemet som dukka opp på min Tacx Flow Multiplayer i går kveld,TTS3 viser at pulsmåler og styre-enhet virker men ikke bremsen, trekker jeg ut RJ11-pluggen og setter den inn igjen får jeg kontakt med bremsen i kanskje ett halvt sekund, har testet med andre USB-kabler men det er ingen endring.

Uten bremsen får jeg heller ikke brukt programvaren heller, uten kontakt med bremsen kan jeg ikke starte rlv-videoer eller kjøre noen av de andre programmene, selvfølgelig kan jeg gi blaffen og bare sette på musikk men det blir en nedtur.

På min er det kun pulsmåler som fungerer. hmmm, noen erfaring med service på tacx sine ruller? Kjøpte på xxl, mistenker at rulla er borte i flere måneder hvis jeg sender inn til reparasjon..

Re: Ikke kontakt på Tacx fortius [Re: terrlundamo] #1361313 29/03/2012 09:27
T
terrlundamo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
hehe kanskje det er et vårtegn ja, litt for tidlig spørr du meg ICON_SMILE

Re: Ikke kontakt på Tacx fortius [Re: terrlundamo] #1362443 30/03/2012 21:36
B
bvp Offline
Avhengig
Avhengig
B
Da er problemet løst hos meg, jeg tilbakestillte wintendo til ett gjenopprettingspungt 20. mars og nå fungerer alt som det skal igjen, jeg misstenker at det er wintendo automatic update som har spillt meg ett puss.

I didn't want my Mom to know I was drag racing for 30 years so I told her I was in prison.

T.C. Lemmons
Re: Ikke kontakt på Tacx fortius [Re: terrlundamo] #1363461 01/04/2012 21:19
T
terrlundamo Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
T
Takk for tips! skal prøve..

Moderator  support, Valentino