Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaringer med betennelse i albuen?

Erfaringer med betennelse i albuen? #1360435 28/03/2012 07:02
Mastodon Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Jeg har nå gått med betennelse i albuen i to måneder, sannsynligvis forårsaket av staketrening i januar. Kom meg etter hvert til Volvat, og konklusjonen der var golfalbue/betennelse i tricepsfeste, og jeg ble beordret 10 dager på betennelsesdempende Voltaren og 14 dager ro for armen. Trente for fullt, men kun løp og sykkel, ingen overkroppsstyrke eller ski som belastet armen. Må man være fullstendig i ro for at en slik betennelse skal gå over? Noen som har fått annen type behandling for dette?

Skal selvsagt også høre med fastlegen, men får ikke audiens hos ham før etter påske en gang, og jeg vet ikke hvor god idrettserfaring han har...

Re: Erfaringer med betennelse i albuen? [Re: Mastodon] #1360482 28/03/2012 07:43
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg har dessverre erfaring med betennelse i albuene. Den ble framprovosert ved iherdig stakrtrening på ski før Vasaloppet i 2002.

Det ga meg store smerter, hevelser og sykmelding i to måneder. Jeg fikk betennelsesdempende piller og salve fra fastlegen. Gikk til kiropraktor og fysioterapeut. Behandlingene hjalp lite. Det var vel tida som gjorde sitt til at jeg kom tilbake til jobben igjen. Jeg har fortsatt murring i albuene. Lange skiturer i treningstempo er fortsatt utelukket. Rolig eller kort går bra. Sykling går også bra heldigvis.

Hadde dette skjedd meg nå ville jeg har satset på å finne en behandler med idrettskompetanse. Prisen jeg fortsatt betaler for ikke å ha gjort dette er for høy. NIMI burde være bra på slikt.

Lykke til
LarsB

Redigert av larsb; 28/03/2012 07:45.
Re: Erfaringer med betennelse i albuen? [Re: Mastodon] #1360487 28/03/2012 07:48
T
Trillebår Offline
Ivrig
Ivrig
T
kommer du ikke inn hos fastlegen, så hør om du kan få en slik turnus lege, disse er gjerne grundigere enn fastlegen(hvertfall her jeg bor) da fastlegen skal ha flest mulig folk igjennom pr dag, og turnus legen skal lære div rutiner osv:)

evt hør på Larsb og bare ta det rett til en idrettsinstitusjon, evt annet privat med god kompetanse, koster sikkert litt mer enn vanlig, men hva er viktigst en fungerende albue eller full lommebok:p

-Sverre-
http://duckcityadventureteam.net/ fatbike, fluefiske og vinter morro
Rule #5 // Harden The Fuck Up
http://www.velominati.com/the-rules/
Re: Erfaringer med betennelse i albuen? [Re: Mastodon] #1360500 28/03/2012 08:07
Mastodon Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Dette hørtes jo ikke spesielt oppløftende ut:-( Spørs om ikke jeg bør teste ut hva jobbens sykeforsikring er god for. Kan det tenkes at manuellterapeuter kan fikse albuer? Vi har en her i Larvik som er ekstremt dyktig, i hvert fall på ryggplager.

Moderator  support