Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte/retur av canyon sykler

Bytte/retur av canyon sykler #1359736 27/03/2012 08:56
G
grimg Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
G
Hei
Jeg har kjøpt en litt for stor Canyon CF 9, og vil returnere den for å bytte i en mindre ramme. Noen som har erfaring med det?
Jeg sendte forespørsel til Canyon i går, men har ikke fått noe svar enda.

Re: Bytte/retur av canyon sykler [Re: grimg] #1360094 27/03/2012 16:25
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Avvent svar fra Canyon. Bør ikke by på problemer derfra.

Sjekk i hvert fall med norsk post/toll på forhånd slik at du vet hvordan du unngår å betale moms en gang til.

Eller vurder å selge den for store sykkelen her til break-even-pris ...

Martin

Re: Bytte/retur av canyon sykler [Re: grimg] #1360121 27/03/2012 17:47
TashkentTerror Offline
Ringrev
Ringrev
Canyon kan være litt trege på respons... litt vil her bety særdeles.

Noen ganger kan det kreves vel mye oppfølging.. (f.eks. når det tar tre måneder og et heftig antall ubesvarte henvendelser å reklamere på et Mavic CCU bakhjul) - imidlertid har Canyon i mitt tilfelle klart å rydde opp og få orden på alle problemer til slutt.. :-)

Ang. retur så påfører du proformafaktura i to eksemplarer, med rammenummer osv. Merk pakken med store bokstaver om at den MÅ EKSPORTFORTOLLES (ellers kan det hende at posten glemmer det selv om verdien på pakken er over 5000 kr).

Når du deretter får ny ramme i retur må du såvidt jeg vet betale mva, for deretter å kreve refusjon for det du betalte for den opprinnelige rammen. Sørg for å orientere Canyon om at din signerte proformafaktura må medfølge pakken tilbake i landet.

Re: Bytte/retur av canyon sykler [Re: TashkentTerror] #1360257 27/03/2012 20:01
B
BjørnAa Offline
Avhengig
Avhengig
B
Du må returnere hele sykkelen, ikke bare rammen. Jeg tenkte også på det, men da posten nektet å sende sykkelen tilbake pga at originaleksen er litt for stor for utenlandssendinger ga jeg opp. Leste forsåvidt i ettertid at posten nok må ta imot den iom at det var de som leverte den ut til meg...
Jeg endte opp med å justere stemmet ned til bunns, setet litt høyere enn det jeg testet med først og tok den med til Malaga hvor jeg hadde en utmerket treningsleir. Selger den kanskje til høsten og bestiller ny fra Canyon til vinteren med et rammenummer mindre :-) Uansett, utrolig fornøyd både med sykkelen, bestillings- og leveringsprosessen samt kontakten med Canyon i etterkant. De var alltid kjappt ute med svar og hjelp. De bestillte til og med ny sykkel før jeg hadde returnert den gamle, noe jeg senere avbestillte da jeg valgte å beholde min.

Moderator  support, Valentino