Tenker å selge sykkelen, men ville gjerne shine den litt opp først. Lurer hovedsaklig på to ting:
1) Lakken er blitt relativt slitt på sykkelen selv etter relativt lite bruk (se bilder under). Noe av det er generell matthet på overrøret etter kablegniss, vil jeg sannsynligvis få mest ut av å polere/vokse dette? Vanlig bilvoks som gjelder da? (Bilde 1)
Mens har noen andre merker hvor lakken er tydelig slitt vekk/skrapet vekk, men hvor karbonen er uskadet. Vil det lureste være å pusse litt ned rundt det med våt slipepapir 1000-1500 for så å smøre på klarlakk? Evt. hvordan smøre på klarlakk/hvilken klarlakk? (bilde 2 og 3)
Det siste merke er hvitmalingen gått vekk, dette ser ganske heftig ut, lurest i å smøre på noe hvitlakk uten noe særlig pussing? Evt. hvilken lakk, hvor å få tak i? Vanlig billakk, torshov? (bilde 4)
2) Det sitter igjen en del limrester etter tapebiter som har vært på ramma. Disse er svært vanskelige å få vekk. Noe annet enn grønnsåpe/zalo jeg kunne brukt her? Har samme problemet på felgene, da er det størknet guffe fra slangeløstoppsett som sitter fast. Har prøvd meg såvidt med aceton på felgene, det virker forsåvidt, men det løser opp designet/fargene i felgen...
Hvis noen har noen gulltips på dette hadde det vært kanon!
Fjern limrester ved å bruke sitrusrens. Matt lakk kan du polere opp. Skrammer og sår lar du være som de er. Det er jo en brukt terrengsykkel du skal selge. Ikke blir det noe pent å flekke på lakken heller